Készítettem
egy kis grafikai kiegészítést, szerintem realisztikusabbak
lesznek tőle a gumitextúrák. Igyekeztem térhatást
kölcsönözni a rovátkáknak, ha megtetszik a letöltés
résznél megtalálhatjátok.
Boldog Karácsonyt!
2003.12.23.
-
17:45
Ezúton szeretne
a HF1L szervezőgárdája minden a bajnokságban résztvevő
és korábban résztvett, illetve hozzánk valaha
is ellátogatott pilótának és érdeklődőnek Békés
Karácsonyt és Boldog Új Esztendőt kívánni!
Köszönjük, hogy ebben az évben kitartottatok
mellettünk és számítunk rátok 2004-ben is! Az
ünnepek idejére akasszuk picit szögre kormányainkat,
vannak az életben más fontos dolgok is.
:-D
Csütörtökön (dec. 25.) nem biztos, de szombaton
(dec. 27) ismét szeretnénk egy bejgliégető Versenyláz
ihlette funrace sorozatot lebonyolítani, az általatok
választott pályákon. Azért ettől még csütörtökön
is benézhettek...
Szerver gondok?! -
frissítve
2003.12.19.
-
13:00
Azt hiszem a
tegnapi verseny nem úgy alakult, mint szerettük
volna. Az első körökben nagyon lagos volt szinte
mindenki, ennek köszönhető a Mozso vs. Blaze,
hmmmmm vs. Tivi és hmmmmm vs. Blaze incidens is
többek között.
Tivi mondott egy lehetőséget, ami szöget is ütött
a fejembe, úgyanis megfigyelése szerint 14 autó
felett a szerver pingje 30-40ms-ról felugrik 80-90-re
és sok az apró lag és furcsaság. Ha ez igaznak
bizonyul, akkor azt jelenti, kevés a CPU+RAM+grafikus
kártya a szerverben, egyszerűen nem bírja a terhelést.
Tegnap erre az időmérő előtt is volt nem kevés
utaló jel.
Szombaton gyertek el minél többen, mert szeretném
kipróbálni, folyamatosan mérve a szerver CPU terhelését.
hmmmmm
vs. Tivi
Mozso
vs. Blaze1st
hmmmmm
vs. Blaze1st
Ati
vs. Blaze1st
Készítettem egy kis tanulmányt a tegnapi lökésekről.
Egyértelmű, hogy nem érnek össze az autók, könnyen
lehet, hogy a szerver tényleg nem bírja szuflával.
Ettől függetlenül persze mindenki megkapja a megérdemelt
büntetését, de a jövőre nézve nem ártana kideríteni
mi okozza az ilyen előre nem látható (nem előre-hátra
ugrálással járó) lagokat. Szombaton megpróbáljuk
kideríteni, melyik alkatrész a gyenge, de ehhez
az kell, hogy minimum 16-an eljöjjetek.
Főleg hmmmmm lökéseinél látszik, hogy igazából
hozzá sem ér a másik autóhoz, jogosan feltételezi,
hogy van ott még hely. A Blaze1st vs. hmmmmm képen
pedig hihetetlenül jól látszik, amikor a szerver
az interpolálás után újra valós adatokat közöl
Blaze1st-ről. (gumicsíkban hatalmas törés) Úgy
gondolom, hogy ezen ütközéseknek az okát nagyon
fontos megtalálni, mert olyan szituációk is kilökésekkel
járnak, melyeknek nem kellene. Érdemes megnézni
a replayt.
A "MAS" fileokban megnézhetitek, hogy az F1C-ben,
az ütközésnél használt autó modell mérete nem
nagyobb, mint maga a grafikai megjelenés. Ezért
igazából akkor kellene a másik autónak megmozdulnia,
ha ténylegesen összeérnek, nem 1-2 méter távolságból.
Folyt. köv.
HF1L Belga pályá javítás
2003.12.19.
-
09:15
Sajnos van egy
hiba a HF1L carsetben, ezért Iroland elkészítette
a Spa-Franchorchamps javítását.
Ma volt időm
átírni a szabályokat is, csak azok változtak,
amikről amúgy is szó volt már korábban. Hogy senki
sem mondhassa nem tudta elolvasni, idemásolom
a változásokat.
Felhívom minden versenyző figyelmét a hátulról
való ütközések besorolásának tanulmányozására:
Abban az esetben, ha valaki egyértelműen
hátulról meglöki az előtte lévőt (aki
ennek hatására kicsúszik / elveszti uralmát az
autója felett / letörik valamely alkatrésze) büntetést
kap, kivéve ha már őt
magát is korábban meglökte valaki. Mindenki próbálja
meg elkerülni az ilyen típusú baleseteket.
Lásd: Büntetések
szekció.
Rajtnál való kiugrás (két tizedmásodpercnél
több): áthajtásos büntetés a boxon,
három körön belül kell letölteni, tankolás és
kerékcsere nem engedélyezett.
Egyértelmű hátulról való meglökés:
áthajtásos büntetés a boxon, három körön belül
kell letölteni, tankolás és kerékcsere nem engedélyezett.
Ennek elmulasztása (bármilyen okból, beleértve
a szerverről való kilépést is) egy bajnoki pont
levonással jár.
Szándékos és/vagy felelőtlen hátulról
való meglökés: áthajtásos büntetés
a boxon, három körön belül kell letölteni, tankolás
és kerékcsere nem engedélyezett. Továbbá kettő
bajnoki pont levonás.
Rajtbaleset okozása (kettő másik autó
érintett): áthajtásos büntetés a boxon,
három körön belül kell letölteni, tankolás és
kerékcsere nem engedélyezett. Továbbá egy bajnoki
pont levonás.
Nagy rajtbaleset okozása (kettőnél
több másik autó érintett): áthajtásos
büntetés a boxon, három körön belül kell letölteni,
tankolás és kerékcsere nem engedélyezett. Továbbá
kettő bajnoki pont levonás, illetve adott esetben
következő bajnoki versenyről való eltíltás.
Boxutca kijáratát jelző fehér vonal
átlépése több, mint az autó felével:
áthajtásos büntetés a boxon, három körön belül
kell letölteni, tankolás és kerékcsere nem engedélyezett.
Chatelési szabály megszegése:
1 bajnoki pont levonás.
Folyamatos (2-nél többszöri, szándékos)
pálya átvágás: utolsó helyezés a Versenyen.
3 figyelmeztetés összegyűjtése:
1 bajnoki pont levonás. (elévülés 6 verseny
után)
Amennyiben valaki nem
biztos, hogy le kell-e töltenie a fenti
büntetések valamelyikét és végül nem is teszi
ezt meg a verseny végéig, akkor a Bírói
Testület a szerver visszajátszás elemzése
után az áthajtásos büntetést egy utólagos,
20 másodperces időbüntetésre cserélheti,
mely kiváltja az áthajtásosat.
Csütörtökön Bajnoki!
- Magyar Nagydíj
2003.12.16.
-
16:15
Az időmérő kezdete
pontosan 21:30. Aki lekési csak a mezőny végéről
rajtolhat! A Pole valahol 1:15:5xx környezetében
várható az eddig nyújtott teljesítményetek alapján.
Teljesen biztos, hogy nem lesz új rajt. Büntetések
szigorodnak. Légyszíves figyeljetek jobban, saját
érdekből is.
Ismét van két megüresedett hely (Fabcsy - nincs
ideje versenyezni) és (Pitti - nem jelzett vissza
miért nem jön 5 verseny óta), a pilótaválogatás
már javában zajlik, de még lehet jelentkezni.
Német Nagydíj végeredmények
2003.12.16.
-
15:58
Készen vannak
a hivatalos végeredmények. A szokásos helyen
megnézhetitek, csakúgy mint a képeket is.
Blaze1st: +20mp büntetés (Mozso meglökése),
1 figyelmeztetés, mert figyelmetlenül jött vissza
a pályára Kimika: +20mp büntetés (hmmmmm meglökése)
Finiser: +20mp büntetés (Ati meglökése)
Bmw-m5: +20mp büntetés (Jolly meglökése) Wanille: 2 figyelmeztetés (nagyon figyelmetlenül
jött vissza a pályára, ütközve Bmw-m5-el) Jolly: +20mp büntetés (Bmw-m5 meglökése),
kilépett, ezért 1 bajnoki pont levonás
------------------------ Mivel senki nem vette a fáradságot, hogy letöltse
a büntetését, olyan egyértelmű esetekben sem,
amikor a másik autója összetört, kicsúszott vagy
megpördült, ezért: a holnapi versenyen aki nem
megy ki letölteni a büntetését (egyértelmű esetekben),
az számoljon 1 pont levonással is a 20mp-es időbüntetés
mellett! Vége a lágyszívűségnek!!! Pont úgy ahogy
a szabályoknál le van írva!!! ------------------------
Mivel a sok új rajt mindenkire, de főleg a BT
tagjaira plussz terhet ró, ezért nincs új rajt
(kivéve technikai okok miatt). Aki ennek ellenére
komoly rajtbalesetet okoz, az a következő versenyen
el lesz tíltva, vagy pontlevonást kap!
------------------------
Kéretik mindenkinek
kellően felkészülten és kevésbé illumináltan legkésöbb
21:00-ra tiszteletét tenni az IRC-n.
Az időmérő kezdete pontosan 21:30. Aki lekési
csak a mezőny végéről rajtolhat! A Pole valahol
1:14:1xx környezetében várható az eddig nyújtott
teljesítményetek alapján. Nagyon szoros versenyre
lehet számítani ezért, ahogy már a fórumban is
többen felvetettük, az eddigieknél is sokkal óvatossabban
kéne vezetni. Nem lenne jó, ha néhány önjelölt
kamikáze mások szórakozását és a felkészülésbe
fektetett óráit néhány másodperc alatt semmivé
tenné, mivel nem tervezünk restartot!
Üdv,
tivi
mozso irodai segédje
Francia Nagydíj
végeredmények
2003.11.25.
-
13:28
Készen
vannak a hivatalos végeredmények.
A szokásos helyen megnézhetitek, csakúgy
mint a képeket is. Zuzu kapott +20mp
büntetést, mert SaubyBoy meglökése után
nem hajtott át a boxon, valamint Gat
kapott -1 bajnoki pont büntetést, mert
6 verseny alatt 3 figyelmeztetést gyűjtött
össze.
Ismét jól sikerült
a kissé más szellemű csütörtöki funrace. Nagyon
közeli időket mentetek, az első 6 0.5mp-en belül
volt az időmérőn. Szoros verseny lesz a mai bajnoki,
emiatt legyetek óvatosabbak. Azonos pontok esetén
az FIA szabályait vettük alapul.
Hungarian
F1 League Versenyláz, November
13., Magny-Cours
Poz.
Név
Rajthelyek
Futam1
Futam2
Pont
1.
hmmmmm
3.
+ 3.
1. hely
2. hely
10
+ 8
2.
Tibke
5.
+ 5.
10. hely
1. hely
0
+ 10
3.
Zuzu
2. + 2.
3.
hely
6. hely
6
+ 3
4.
Gat
15. + 15.
2.
hely
12. hely
8
+ 0
5.
Tivi
17.
+ 17.
-
3.
hely
0
+ 6
5.
Mozso
16.
+ 16.
4. hely
8. hely
5
+ 1
5.
Iroland
9. + 9.
5.
hely
7.
hely
4
+ 2
8.
Miki
11. + 11.
-
4. hely
0
+ 5
9.
Qvazi
14. + 14.
11.
hely
5. hely
0
+ 4
10.
SaubyBoy
4. + 4.
6.
hely
9. hely
3
+ 0
11.
Wanille
6. + 6.
7.
hely
13. hely
2
+ 0
12.
Bmw-m5
8. + 8.
8.
hely
-
1
+ 0
Ma este ismét versenyláz
! Elkészültek a képek a HF1L Destruction Derbyről
is
2003.11.13.
-
00:04
Most csütörtökön
ismét "egy új" elképzelésnek helyet
adva, egy kicsit másfajta, levezető, gyakorló
verseny lesz, talán kicsit kötetlenebb formában,
mint a hivatalos bajnokikon.
A francia pályán lesz, a HF1L normál szabályainak
megfelelően (21:00-es kezdés, IRC, minden szabály
él). Azért, hogy a hátsó alakzatok pilótái
is szerezhessenek némi gyakorlatot, a következő
extra változtatások lesznek ma bevezetve: - időmérő edzés nincs, rajtsorrend a VB pontverseny
fordítottja, "hátsók előre fuss..."
- 18%-os versenytáv (tervek szerint 2 verseny
egymás után), 2 x 13 kör
- 1 boxkiállás kötelező
- gumikopás 5x, benzin 2x, tehát a szokásos - szavazás függvényében a második futam esős
verseny is lehet!
A Versenyláz győztese a két verseny összesített
eredményei alapján kerül kihírdetésre.
Felkerültek a tegnapi kissé elfáradt állapotunkban
készült képek is. Érdemes megnézni a képeknél!
Frissítések,
újdonságok
2003.11.10.
-
00:04
Megvannak
a hivatalos végeredmények az Angol Bajnokiról.
Qvazi és KiMika kapott 20-20 mp büntetést
ütközés miatt, valamint KiMika egy figyelmeztetést
a többszöri vágás miatt.
Újabb három taggal bővűlt a HF1L bajnokság,
köztük egy régi motorossal, Zuzuval is.
A másik két "újonc" Atyka és Finisher.
Üdvözlünk benneteket. Sok sikert a versenyzéshez.
A többi, most felvételt nem nyert versenyző
se keseredjen el, mindig lesznek üresedések,
addig gyakoroljatok!
Van még egy hír mára, ismét 3 tagos a Bírói
Testület. Qvazi beadta a derekát és elvállalta
azt a többletmunkát és felelősséget, ami
ezzel jár. Köszönjük :-)
Megüresedett csapatok
és szombati edzések
2003.11.05.
-
13:04
A következő
versenyzők HF1L tagsága megszűnt a mai napon (Szabályzat
17. pontja alapján), mivel hónapok óta nem vettek
részt a versenyzésben és többszöri felszólítás
ellenére sem jelezték távolmaradásuk okát, illetve
szándékukat a HF1L-el kapcsolatban: A.H., Jacek,
Lacknock, Zolee. Ingy anyagi és egyéb okok miatt
nem tud jönni, így az Ő Minardija is szabad lett.
Szeretnénk, hogy aki nem kíván többet versenyezni
vagy nem tud megjelenni egy versenyen az legalább
egy e-mailben közölje (lásd Szabályzat), azt hiszem
a sok erőfeszítés és csalódás után minden HF1L
tag megérdemel ennyi tiszteletet. Továbbá akik
nem jeleznek, mások szórakozását rontják el azzal,
hogy nem jönnek. Mivel akik már ott vannak, arra
számítottak, hogy lesz funrace és emiatt lemondták
más programjaikat. Végül nagy százalékban mégis
elmarad az egész a kevés játékos miatt.
Nem értem miért ez a nagy nemtörődömség, már
a weboldal frissítése, a versenyek kiértékelése
a képek és replayek feltöltése, stb. sok-sok munkaórát
jelent, egyesek meg még egy nyamvadt e-mail megírására
sem képesek!
Újra vannak szabad helyek, minden új jelentkező
jöjjön el a szombati tesztelésre, mindenkit szivesen
várunk. "Mindenki hozzon magával még egy embert..."
Ismét leírjuk, hogy minden csütörtökön és
minden szombaton 21:00-tól van szerver, csak
rajtatok múlik eljöttök-e, mi mindig ott vagyunk
és voltunk. Ezeket a napokat is kifizettétek,
miért nem éltek vele?
Újabb képek
2003.11.04.
-
16:24
Elkészültek
a képek a nurburgringi, a kanadai és a HF1L Versenyláz
futamokról. Csütörtökön bajnoki lesz. Remélem
ez nem okoz meglepetést senkinek, hiszen a versenynaptárban
ott van...
Nurburgring végeredmények
2003.11.02.
-
22:35
Készen vannak
a hivatalos végeredmények. A szokásos helyen megnézhetitek.
Engedjetek meg egy rövidke megjegyzést, miért
nem jöttök szombaton is (amikor szintén miénk
a szerver), illetve miért maradnak oly sokan távol
a bajnokikon? Nem erről volt szó...
Weboldal csinosítgatás
+ hírek
2003.11.01.
-
09:35
Kicsit átalakult
a Képek rész és egyben felkerültek a monacói verseny
képei is. Hamarosan jönnek az utolsó két bajnoki
képei is.
Ma nem tudom mikor érek haza (lakásépítés megint),
de remelem 21:00 és 21:30 között már otthon leszek
és tudunk ma is nyomulni. Találkozás az IRC-en.
Új HF1L carset mod!!!
2003.10.21.
-
00:35
Igyekeztem gyorsan
elkészíteni az új modot. Remélem értékelitek az
éjszakába nyúló erőfeszítéseimet. :-D Mindenki
olvassa el, amit el kell!!!
Szeretném, ha tesztelnétek az új modot, főleg
interneten. Aki talál valami furcsaságot, azonnal
írjon e-mailt a szokásos címekre. Mivel a mod
kedd hajnalban letölthető, senki se húzza csütörtök
estig a kipróbálását. A csütörtöki bajnoki előtt
már nem fogunk segíteni, mit, hova miért, mikor,
hogyan kell felrakni.
Nagyon jól sikerült
a vasárnapi gokart buli. Igaz, kevesen jöttek
el (akik nem, azok csak sajnálhatják), de mi kimondhatatlanul
jól éreztük magunkat. Voltak nagy csaták, nagy
ütközések, mindent kipróbáltunk amit csak lehetett.
:-D Álljon itt egy fotó a csapatról (KiMika ki
tudja merre volt akkor).
A sikerre való tekintettel, megszervezzük majd
a folytatást. Lényegében addig lehet a Budaringen
menni, amíg le nem esik a hó, igy novemberben
is lesz valami.
Fontos változtatások
és új bajnoki verseny időpont
2003.10.17.
-
20:35
Most már egyértelmű
bizonyítást nyert, hogy nem minden autó egyforma,
illetve nem minden autó viselkedik azonosan egy
versenyen belül sem. Ennek az okát ne kérdezzétek,
én lennék a legboldogabb, ha tudnám. Senki nem
találkozott még ilyen fura jelenséggel. Külföldön
sem.
Emiatt egy új carsetet fogunk készíteni, aminél
már ezek a furcsaságok nem fognak előjönni remélhetőleg.
A carset még a jövő hét csütörtökön esedékes bajnoki
előtt kész lesz. Mindent közzéteszünk majd.
A következő bajnoki Október 23-án lesz, szokásos
időben, szokásos helyen, a verseny helyszíne Nurburgring.
Lehetőleg ne 21:00-ra gyertek majd a chatre, mert
akkor már késő lesz elkezdeni telepítgetni.
Élő gokart buli Október
19-én
2003.10.06.
-
19:38
Sikerült minden
részletet tisztázni, így megrendezzük a HF1L gokart
bajnokságot. Ez elsősorban kikapcsolódás és baráti
találkozó lesz, így a profi gokartversenyző-hasonmásokat
kéretik otthon hagyni. Barátokat, barátnőket lehet
hozni, de ha túl sokan leszünk, akkor a HF1L tagok
kapnak prioritást (a vezetésben...). :-D
Nap: 2003. Október 19. (Vasárnap) Időpont: 10.00-13.00 Részvételi díj: 5.000 Ft Minimális létszám: 10-12 fő
Cím: Budapest, XI. ker. Budaörsi út,
a Floracoop Virágpiac területén Internet:www.budaring.hu
Az 5.000 Ft-ért nem garantált a 3 óra tiszta
vezetés, mert nem a pályát béreljük (ami 300.000
Ft lenne). Információink szerint minimum 5-7 darab
8 perces menetet jelent fejenként, mindenkinek.
A részleteket majd ott megbeszéljük. Aki ezek
tükrében még mindig jönne, az ÍRÁSBAN
jelezze.
Kanada végeredmények
+ MOST CSÜTÖRTÖKÖN BAJNOKI !!!
2003.10.06.
-
19:35
Megszületett
a kanadai verseny végeredménye. Az elemzés nem
volt könnyű, tekintve, hogy komoly internetes
gondok voltak pár embernél. Ennek ellenére tiszta
és szoros verseny volt
Most csütörtökön a szokásos időben, HF1L
bajnoki lesz a Nurburgringen! Aki edzeni
akar, annak Gat 19:00-tól szervez egy kis gyakorlást.
Találkozó az IRC-en.
Szerver él és virul,
HOLNAP BAJNOKI !!!
2003.10.01.
-
22:55
Már hozzászokhattatok,
hogy mindig az utolsó pillanatban szólunk, de
3 nap után ismét sikerült életet lehelni a szerverbe.
Ez azt jelenti, hogy a szokásos időben,
csütörtökön HF1L bajnoki Kanadában! Aki
edzeni akar, annak Gat 18:00-tól szervez egy kis
gyakorlást. Találkozó az IRC-en.
Szerver elvileg ma
újra működik
2003.10.01.
-
12:30
Ha minden jól alakul
ma, akkor estétől újra lesz szerver. Ez azt jelenti,
hogy Csütörtökön meg tudjuk rendezni az elmaradt
bajnoki futamot. Biztos ami tuti, ismét lesz autó
teljesítmény tesztelés is a bajnoki előtt. Aki nem
akar kockáztatni, az jöjjön el majd.
Rossz hírek
2003.09.26.
-
12:30
Sajnos a tegnapi
bajnoki versenyen, éppen a piros lámpák kialvásának
pillanatában meghalt a szerver merevlemeze. Egyenlőre
szervezkedünk, hogy mi legyen, ki és mikor ér rá,
hogy rendbetegye. Ha sikerül, akkor jövő héten
csütörtökön rendezzük meg a Kanadai Nagydíjat.
Ha addigra nem tudjuk az új merevlemezt berakni,
akkor a kanadai verseny a HF1L évad végére, az
elhalasztott futamok közé kerül be majd.
Monaco végeredmények
2003.09.21.
-
21:14
Bár a szombat esti
lázra szinte senki nem jött el (gondolom mindenki
belázasodott)...ezért cserébe itt vannak a monacói
verseny végeredményei. Többen begyűjtöttek 2 figyelmeztetést,
a harmadik megszerzése -1 ponttal jár, tehát csak
óvatosan.
Szombat esti (Verseny)láz!!!
2003.09.20.
-
13:10
A nagy sikerre
való tekintettel megismételjük a csütörtöki Versenylázat.
Mindenki jöjjön, aki tud.
A verseny ismét a kanadai pályán lesz, a HF1L
normál szabályainak megfelelően (21:00-es kezdés,
IRC, minden szabály él). Azért, hogy a hátsó
alakzatok pilótái is szerezhessenek némi gyakorlatot,
a következő extra változtatások lesznek ezen a
napon bevezetve: - időmérő edzés nincs, rajtsorrend a VB pontverseny
fordítottja, "hátsók előre fuss..."
- 25%-os versenytáv (tervek szerint 2 verseny
egymás után), 2 x 17 kör
- 1 boxkiállás kötelező
- gumikopás 5x, benzin 2x, tehát a szokásos
A Versenyláz győztese a két verseny összesített
eredményei alapján kerül kihírdetésre.
Csütörtök esti Versenyláz
eredmények
2003.09.19.
-
00:50
Először is,
sokkal óvatosabbnak kell lennetek
majd a bajnokin. Másodszor: szerintem jól sikerült
a kissé más szellemű csütörtöki funrace. Harmadszor:
azonos pontok esetén az FIA szabályait vettük
alapul. Replay a Letöltések
résznél.
Hungarian
F1 League Versenyláz, Szeptember
18., Kanada
Poz.
Név
Rajthelyek
Futam1
Futam2
Pont
1.
hmmmmm
2
+ 2
9. hely
1. hely
0
+ 10
1.
Qvazi
4
+ 4
1. hely
10. hely
10
+ 0
3.
Mozso
12 + 12
3.
hely
6. hely
6
+ 3
4.
Jolly
9 + 9
2.
hely
11. hely
8
+ 0
4.
Tivi
13
+ 13
-
2.
hely
0
+ 8
6.
Ati
7
+ 7
5. hely
5. hely
4
+ 4
7.
Tibke
5 + 5
8.
hely
3. hely
1
+ 6
8.
Wanille
1 + 1
7.
hely
4. hely
2
+ 5
9.
Iroland
6 + 6
4.
hely
9. hely
5
+ 0
10.
Miki
8 + 8
6.
hely
8. hely
3
+ 1
11.
Pitti
3 + 3
10.
hely
7. hely
0
+ 2
12.
Gat
10 + 10
11.
hely
-
0
+ 0
13.
Blaze1st
11 + 11
-
12. hely
0
+ 0
Csütörtök esti Versenyláz!!!
2003.09.17.
-
14:10
Csütörtökön
a 100%-os verseny helyett egy új elképzelésnek
- átmenetileg - helyet adva, egy kicsit másfajta,
levezető, gyakorló verseny lesz, talán kicsit
kötetlenebb formában, mint a hivatalos bajnokikon.
A jövő hétre való tekintettel a verseny a kanadai
pályán lesz, a HF1L normál szabályainak megfelelően
(21:00-es kezdés, IRC, minden szabály él).
Azért, hogy a hátsó alakzatok pilótái is szerezhessenek
némi gyakorlatot, a következő extra változtatások
lesznek ezen a napon bevezetve: - időmérő edzés nincs, rajtsorrend a VB pontverseny
fordítottja, "hátsók előre fuss..."
- 25%-os versenytáv (tervek szerint 2 verseny
egymás után), 2 x 17 kör
- 1 boxkiállás kötelező
- gumikopás 5x, benzin 2x, tehát a szokásos
A Versenyláz győztese a két verseny összesített
eredményei alapján kerül kihírdetésre.
Szombaton este tesztelés
Monacoban
2003.09.05.
-
20:28
Mivel a monacói
pálya az egyik legnehezebb, szombaton este tesztelést
szervezünk nektek. Szeretnénk, ha a szokásos 21:00-ás
időpontban minél többen eljönnétek tesztelni. Így
senkit sem fog meglepetés érni a jövő heti bajnoki
verseny alatt.
Osztrák végeredmények
és szigorítások
2003.09.03.
-
12:55
Megvannak az
Osztrák Nagydíj eredményei. Mindenki vonja
le a megfelelő következtetéseket. Sajnos komolyabb
szigorításokra kényszerülünk, mert úgy tűnik az
"önkéntes" büntetés letöltés nem működik.
A következő bajnokin (Monacó) abban az
esetben, ha valaki egyértelműen felelős a balesetért,
és maga nem tölti le a büntetését: +40mp idő
és -2 pont pontbüntetéssel számolhat. Nem
vagytok már csecsmők, mindenki el tudja dönteni
felelős-e egy ütközésért vagy sem. Miért kell
ezt allandóan elmondani? Aki ütközik az gondolja
meg a játékból való kilépéssel mit kockáztat!!!!!!
Nem fogunk helyettetek gondolkodni.
Holnap tesztelés a
bajnoki előtt, csak 1 rajt lesz!
2003.08.27.
-
20:45
Csütörtökön
kb. 18:00-tól az IRC Chaten gyülekezzen
az, aki tesztelni szeretne a verseny előtt. Jacek
lesz a mókamester. Lesz rajtgyakorlás
is! Aki bizonytalan az gyakorolja a tömeges
rajtot. NEM fogjuk visszalőni a rajtot
a bajnokin, mindenki csinálja szépen!
Fizetős szerver
2003.08.26.
-
22:59
Eljött ez a
pillanat is. 2003 Október 1-től már nekünk játékosoknak
kell fizetnünk a szerver költségeket. Mindenkinek
szét lett küldve az e-mail a fontos tudnivalókkal,
aki 1 napon belül nem kapja meg, írjon a Bírói
Testületnek.
Spanyol bajnoki végeredmények
és szabálymódosítások
2003.08.19.
-
12:19
Felkerültek
a végeredmények, szokásos helyen megtalálhatjátok
őket. Szintén fent van a replay és 6 darab kép
is.
Következő bajnokitól kezdve a gumikopás 5x
lesz. Azért változtatunk, mert a legnagyobb
gumikoptató pályákon (úgy, mint Spanyol, Francia,
Magyar) az 1 kiállásos taktika (soft gumikkal)
még mindig előnyösebb, ami viszont nem jellemző
a valós életre...
Autó teljesítmény tesztelés
18:00-19:30 és 21:10-kor holnap!
2003.08.13.
-
23:49
Hogy mindenki
megnyudogjon és tuti azonos legyen minden autó,
holnap 18:00 és 19:30 között, illetve
21:10-kor, tehát a bajnoki előtt MINDENKI, aki
versenyezni akar legyen az IRC-en. Aki
ebben az időpontban nincs ott, annak nem tudjuk
letesztelni az autóját a Tivivel közösen kiötlött
módszer segítségével..
FONTOS letöltendő patch!
2003.08.13.
-
23:26
Sajnos megint
éppen pont a bajnoki előtt 1 nappal, de egy furcsa
hibára bukkantunk. Egyes autok teljesítménye
annak ellenére nem Ferrari szintű
volt, hogy az összes fizikát meghatározó file
azonos volt. Ezekben az esetekben gyakran file
eltérést (HDV mismatch) jelzett a program, pedig
nem kellett volna. A file eltéréseket a szerveren
nem jelezte, csak amikor egymás között játszottunk,
tehát nem a nagy szerveren. Nagyon valószínű,
hogy a Minardi csapatot érintő 6 sebességfokozat
probléma is emiatt volt. Egyenlőre annyi biztos,
hogy a Jaguar és a Minardi volt
érintett. Pontosabban a Minardi csak addig, amíg
Zolee többszöri telepítéssel meg nem oldotta a
problémát. Ingy autója rendben volt, viszont az
enyém (Mozso) és valószínű A.H.-é is, nem egészen.
Számomra sem világos mi oldotta meg a hibát végül
is.
Én a következőket tettem:
- HF1L carsetet újra bemásoltam (felülírva mindent)
- bemásoltam a patch file-t (igazábol csak hangokat
tartalmaz, de biztos ami tuti)
- Játékon belül újra kiválasztottam a HF1L carsetet,
a csapatot, a versenyzőt és a nemzetiséget (újra
rákattintva az összes ikonra, nem használva
a jobb alul lévő pipát<-lehet ez a kulcs)
Az is rakja fel a patchet aki a hibát
sohasem észelelte, hogy biztosra menjünk. A patch
egyetlen hátránya, hogy minden autó Ferrari hangot
kap.
Kis mértékben
változtak a szabályok. A változtatások nagyrésze
csak kozmetikai, illetve az eddig itt-ott fellelhető
extra szabályok már bekerültek a megfelelő helyükre.
Viszont a Büntetések részt mindenki olvassa
el! Büntetések
Csütörtökön Spanyol
Nagydíj
2003.08.11.
-
15:05
Felkerült a
San Marino GP visszajátszása: Letöltés
innen A hivatalos verseny végeredmény 1-2
napon belül megszületik.
Azok akik már az elmúlt 4 versenyből 3 versenyen
nem vettek részt, a szabályzat értelmében
megszűnik a HF1L tagságuk, helyüket nem
tartjuk fenn, a frissen jeletkezőkkel szemben.
A közeljövőben fizetni kell a szerver használatért,
a próbaidőnek szánt 1 honap már rég letelt, sőt
már a második is, így mindenki fontolja meg tud-e,
akar-e komolyan versenyezni a HF1L berkeiben.
Akik nem tudnak / nem akarnak részt venni komoly
kihagyások nélkül, azok most - a Spanyol Nagydíj
előtt - döntsék el véglegesen mit akarnak.
Mivel a spanyol pálya eléggé technikás mindenki
gyakoroljon a GP-re, 1:20 körüli idő jónak számít
az időmérőn. Szeretnénk, ha a HF1L történetében
először nem lenne baleset a rajtnál és nem
lennének ütközések sem, illetve aki mégis
hibázik legyen szíves a szabályzat szerint
viselkedni! (itt elolvasható: Szabályzat
)
Kész az új HF1L carset!
2003.07.16.
-
23:59
Kicsit későn
sikerült csak elkészíteni, de végre kész van.
Volt pár technikai gond a készítés során, ezért
késtünk vele. A holnapi Brazil Bajnokin
is ezt fogjuk használni, mindenki töltse
le! Minden autó azonos (Ferrari.hdv) semmilyen
file csere nem kell, mindent megcsináltunk.
Olvassátok el az Olvass el file-t!
Fent vannak
a 2. bajnoki verseny végeredményei, a Versenynaptár,
illetve a Pontverseny
alatt megtalálhatjátok őket. Sajnos még
mindig nem tökéletes minden, de reméljük
az lesz a jövőben.
Csütörtöki 2. bajnoki
futam már F1C-vel!
2003.07.01.
-
23:54
A csütörtöki
bajnoki futamon már az F1C-vel indulunk,
mert ma este úgy tűnik minden függőben lévő kérdésekre
kielégítő választ kaptunk.
Az általatok
küldött szavazatok alapján eldőlt, hogy Jacek
lesz a Bírói Testület harmadik tagja.
Harmadik BT tag választás
2003.06.20.
-
01:09
Tisztelt Versenyzőtársak!
Mivel a Bírói Testület egyik tagja (Misu) személyes
okok miatt nem töltheti be a BT-beli posztját,
ezért a továbbiakban nem tudja vállalni az edzések
és futamok elemzésével járó többletmunkát, a következő
kéréssel fordulunk hozzátok:
Mindenki jelezze e-mailben, hogy szerinte ki az
a versenyző, aki a leginkább alkalmas lenne a
BT. megüresedő posztjának betöltésére. Véleményetek
döntő, hiszen a legtöbb szavazatot kapó versenyző
automatikusan a Testület tagjává válik, amennyiben
ezt vállalja is. Szavazataitokat a mozso@hsw.hu
e-mail címre várjuk. A szavazás határideje
2003.07.01
További jó versenyzést mindenkinek!
Bírói Testület
Első benyomások a tesztfutamról
2003.05.30.
-
17:10
Tisztelt
Versenyzőtársak!
Először is mindenkinek szeretnénk megköszönni
a részvételt az első tesztnapon. Azt hiszem, valamennyien
sok élménnyel és tapasztalattal gazdagodtunk.
Ritka dolog, hogy 20 versenyző koptassa az aszfaltot
online F1 2002-ben! :-D
Azonban a Bírói Testület dolga
ugyebár az, hogy tárgyilagos maradjon minden körülmények
közt, még akkor is, ha legszivesebben vigyorogva
ugrándozna a szerver teherbírása és a versenyzői
létszám láttán.
Térjünk tehát a tárgyra: Függetlenül attól, hogy
hozzá kell még szoknunk a versenyzőtársak várható
reakcióihoz egy-egy kényes szituációban, néhány
alapvető dolgot nem árt még egyszer átvennünk.
Mivel ez még csak tesztfutam volt, szándékosan
név nélkül, de a csapat megemlítésével hozunk
elő néhány példát mindannyiunk okulására. Természetesen
a bajnokság elindultával ezek az esetek nevesítve
lesznek és a megfelelő retorziókat (szabályok)
vonják maguk után.
1. A sebességhatárok
betartása a boxban minden körülmények között kötelező!
A boxból való "padlógázas" kihajtás
balesetveszély szándékos okozásának minősül és
mint ilyen, kizárást von maga után. Különösen
felhívjuk erre a McLaren-csapat figyelmét!
2. Sem a szabadedzés, sem a warmup
nem arra való, hogy szórakozásból a pálya szélén
"forogva" gumit égessünk. Az edzés
gyakorlásra, beállítások elvégzésére való.
Törésteszteket és hasonlókat mindenki single player
üzemmódban, AI-k ellen végezzen! Ilyen jellegű
kísérletezés szintén kizárással jár.
3. Az időmérő és a verseny idején
CHATSTOP van! Kizárólag a Szóvivő
(Mozso) szólalhat meg! Amíg ő nem jelenti be,
hogy az időmérő edzés, vagy a verseny hivatalosan
is végetért, a már célbaért versenyzők is maradjanak
csendben, hiszen a még pályán lévők pozíciókért
harcolnak! Ez a szabály érvényes a McLaren, Toyota,
Minardi, Renault és Ferrari csapatokra is! Aki
mégis szeretne beszélgetni, fontos mondanivalója
van, vagy csak szeretné megosztani az
élményeket ott van az IRC, pont
ezért találtuk ki.
4. A felvezető körben
nem kell versenyezni! Ilyenkor tilos az
előzés és különösen figyelmesen kell
vezetni! Előzésért büntetést szabunk ki, baleset
okozásáért a versenyből való kizárás jár! Itt
a Ferrari, a Sauber, a McLaren, a BAR és a Jordan-csapat
is hibázott. Felvezető körben az első
diktálja a tempót, általános szabály, hogy 3-4.
fokozatig kapcsolunk fel, nincs erős fékezés és
gyorsítás! Gumik melegítésének túl sok értelme
nincs, mert mindenképpen kihűlnek, viszont az
aggresszív melegítés veszélyes és ráadásul a 2x
kopás miatt fogyasztja a gumikat!
5.Aki a rajtnál
rossz helyen van, az ne a felvezető kör
alatt előzzön, hanem majd a rajtrácson
szépen elhelyezkedik. Aki veletlenül a boxból
rajtol, az várjon, míg elmegy a mezőny
utána induljon csak el, mert különben
kizárja a program. Mindenkinek kötelező
megjegyeznie az Időmérön megszerzett
helyezését. Abból a rajtkockából kell
indulnia, még akkor is, ha a gép rossz helyre
teszi az eredeti rajtnál! Erre mindenkinek 5 perce
van ugye, ami bőven éleg mindenre. Aki a felvezető
kör alatt kicsúszik, az majd szépen a
rajtrácson megkeresi a helyét! Akinek
megsérült az autója a felvezető alatt,
bemehet a boxba, de csak akkor lépheti
át a box végét jelölő vonalat, ha a mezőny
utolsó autója is elhaladt mellette. Tehát
a boxból rajtoló nem zavarhatja a többieket a
pályán utolsóként kell megkezdenie a versenyt.
Ha többen rajtolnak a boxból, szépen várjanak
a kijárati vonalnál és figyeljék a mezőnyt
a pályán, majd vonatozzanak ki a boxból.
6 . A pályán tolatni tilos. A
tesztversenyen a Ferrari-csapat többször megszegte
ezt a szabályt. Előfordult olyan is, hogy a versenyző
egy kanyarban (!), keresztben(!!) tolatott(!!!)
be a pályára. Az említett esetben a tolatás teljesen
indokolatlan volt és másokat is veszélyezetett
azzal, hogy nem az egyenes szakaszon hajtott vissza
a pályára. Ráadásul a pálya hossztengelyére merőlegesen,
minden körültekintést nélkülözve tette ezt. Hasonló,
halmozott szabálytalanság pontelvonással, baleset
esetén kizárással jár. A rajtrácson természetesen
lehet óvatosan tolatni a pozíciók felvételénel.
Minden más esetben tilos viszont,
kivétel a Szabályzatban
lírt esetek.
7. Tisztelettel kérjük a lekörözött
versenyzőket, hogy az élen haladók és
a saját biztonságuk érdekében a kék zászló bemutatásakor
lehetőség szerint azonnal engedjék el
a gyorsabb versenyzőket! Nem azzal kell a helyezésért
megküzdeni, aki már egy-két kör előnyben van!
A Sauber-csapat tagja a versenyen hosszú ideig,
spotszerűtlenül feltartotta nála sokkal gyorsabb
versenyzőtársát. Felhívjuk a figyelmet a HUD
(Heads Up Display - 2-es gomb) használatának
lehetőségére. Amennyiben a kormányon lévő LCD
kijelző nem bizonyul elég jól láthatónak, a HUD
segítségével azonnal látható, hogy aki a tükörben
próbálkozik, az egy körön belül lévő ellenfél,
vagy egy sokkal gyorsabb autó, akit el KELL engedni.
8. Amennyiben valaki úgy érzi,
hogy sérelem érte, a verseny
után beszélhet róla. Néhány szabályt azonban tisztázzunk.
Az esetlegesen kiesett versenyző a futam
idején nem szólalhat meg! Ez büntetőpontokkal
jár, akár negatív pontszámot is össze lehet így
hozni. A futam után közösen megbeszéljük a tapasztalatokat.
Kérünk mindenkit, hogy tartózkodjon a
sporthoz méltatlan hangnemtől! Célszerű
IRC-n privátban, esetleg mailban tisztázni az
esetleges félreértéseket. Alapvetően induljunk
ki abból, hogy senki nem tesz keresztbe szándékosan
a másiknak, az pedig, hogy hibázunk, bárkivel
előfordulhat. A Bírói Testület KÖTELES
eljárni a tudomására jutott szabálytalanságok
ügyében. Tehát bárki nyújthat be óvást. A Testület
döntése ellen azonban nem lehet fellebbezni. Természetesen
a Bírák elemzik a futamokat és amennyiben szabálytalanságot
észlelnek, óvás nélkül is eljárnak. Erről az érintettek
minden esetben értesítést kapnak.
9.Szenzációsak vagytok!
Szándékos szabálytalanságot nem tapasztaltunk,
kemény csaták és drámai pillanatok tanúi voltunk
valamennyien. Van még min javítani,
de meglátjátok, ez nagyon gyorsan fog menni. Ha
ez a versenyszellem és sporszerű hozzáállás
megmarad, egy nagyon sikeres sorozat kezdetének
vagytok részesei! Gratulálunk minden résztvevőnek
és szeretettel várunk benneteket a következő
versenyen 05.31-én szombaton, kezdés szintén 21:00-kor
az IRC Chaten!