Főoldal - Archívum 2003
 
 
 
 
 
   
 
 
HF1L Tyre set
2003.12.29.  - 22:31

Készítettem egy kis grafikai kiegészítést, szerintem realisztikusabbak lesznek tőle a gumitextúrák. Igyekeztem térhatást kölcsönözni a rovátkáknak, ha megtetszik a letöltés résznél megtalálhatjátok.

 
     
 
Boldog Karácsonyt!
2003.12.23.  - 17:45

Ezúton szeretne a HF1L szervezőgárdája minden a bajnokságban résztvevő és korábban résztvett, illetve hozzánk valaha is ellátogatott pilótának és érdeklődőnek Békés Karácsonyt és Boldog Új Esztendőt kívánni!

Köszönjük, hogy ebben az évben kitartottatok mellettünk és számítunk rátok 2004-ben is! Az ünnepek idejére akasszuk picit szögre kormányainkat, vannak az életben más fontos dolgok is.
:-D

Csütörtökön (dec. 25.) nem biztos, de szombaton (dec. 27) ismét szeretnénk egy bejgliégető Versenyláz ihlette funrace sorozatot lebonyolítani, az általatok választott pályákon. Azért ettől még csütörtökön is benézhettek...

 
Szerver gondok?! - frissítve
2003.12.19.  - 13:00

Azt hiszem a tegnapi verseny nem úgy alakult, mint szerettük volna. Az első körökben nagyon lagos volt szinte mindenki, ennek köszönhető a Mozso vs. Blaze, hmmmmm vs. Tivi és hmmmmm vs. Blaze incidens is többek között.

Tivi mondott egy lehetőséget, ami szöget is ütött a fejembe, úgyanis megfigyelése szerint 14 autó felett a szerver pingje 30-40ms-ról felugrik 80-90-re és sok az apró lag és furcsaság. Ha ez igaznak bizonyul, akkor azt jelenti, kevés a CPU+RAM+grafikus kártya a szerverben, egyszerűen nem bírja a terhelést. Tegnap erre az időmérő előtt is volt nem kevés utaló jel.

Szombaton gyertek el minél többen, mert szeretném kipróbálni, folyamatosan mérve a szerver CPU terhelését.

 
hmmmmm vs. Tivi   Mozso vs. Blaze1st
     
 
hmmmmm vs. Blaze1st   Ati vs. Blaze1st

Készítettem egy kis tanulmányt a tegnapi lökésekről. Egyértelmű, hogy nem érnek össze az autók, könnyen lehet, hogy a szerver tényleg nem bírja szuflával. Ettől függetlenül persze mindenki megkapja a megérdemelt büntetését, de a jövőre nézve nem ártana kideríteni mi okozza az ilyen előre nem látható (nem előre-hátra ugrálással járó) lagokat. Szombaton megpróbáljuk kideríteni, melyik alkatrész a gyenge, de ehhez az kell, hogy minimum 16-an eljöjjetek.

Főleg hmmmmm lökéseinél látszik, hogy igazából hozzá sem ér a másik autóhoz, jogosan feltételezi, hogy van ott még hely. A Blaze1st vs. hmmmmm képen pedig hihetetlenül jól látszik, amikor a szerver az interpolálás után újra valós adatokat közöl Blaze1st-ről. (gumicsíkban hatalmas törés) Úgy gondolom, hogy ezen ütközéseknek az okát nagyon fontos megtalálni, mert olyan szituációk is kilökésekkel járnak, melyeknek nem kellene. Érdemes megnézni a replayt.

A "MAS" fileokban megnézhetitek, hogy az F1C-ben, az ütközésnél használt autó modell mérete nem nagyobb, mint maga a grafikai megjelenés. Ezért igazából akkor kellene a másik autónak megmozdulnia, ha ténylegesen összeérnek, nem 1-2 méter távolságból. Folyt. köv.

 
HF1L Belga pályá javítás
2003.12.19.  - 09:15

Sajnos van egy hiba a HF1L carsetben, ezért Iroland elkészítette a Spa-Franchorchamps javítását.

HF1L Belga pálya javítás (hivatalos pálya)

 
Szigorított büntetések !
2003.12.18.  - 13:55

Ma volt időm átírni a szabályokat is, csak azok változtak, amikről amúgy is szó volt már korábban. Hogy senki sem mondhassa nem tudta elolvasni, idemásolom a változásokat.

Felhívom minden versenyző figyelmét a hátulról való ütközések besorolásának tanulmányozására:

Abban az esetben, ha valaki egyértelműen hátulról meglöki az előtte lévőt (aki ennek hatására kicsúszik / elveszti uralmát az autója felett / letörik valamely alkatrésze) büntetést kap, kivéve ha már őt magát is korábban meglökte valaki. Mindenki próbálja meg elkerülni az ilyen típusú baleseteket.
Lásd: Büntetések szekció.

  • Rajtnál való kiugrás (két tizedmásodpercnél több): áthajtásos büntetés a boxon, három körön belül kell letölteni, tankolás és kerékcsere nem engedélyezett.
  • Egyértelmű hátulról való meglökés: áthajtásos büntetés a boxon, három körön belül kell letölteni, tankolás és kerékcsere nem engedélyezett. Ennek elmulasztása (bármilyen okból, beleértve a szerverről való kilépést is) egy bajnoki pont levonással jár.
  • Szándékos és/vagy felelőtlen hátulról való meglökés: áthajtásos büntetés a boxon, három körön belül kell letölteni, tankolás és kerékcsere nem engedélyezett. Továbbá kettő bajnoki pont levonás.
  • Rajtbaleset okozása (kettő másik autó érintett): áthajtásos büntetés a boxon, három körön belül kell letölteni, tankolás és kerékcsere nem engedélyezett. Továbbá egy bajnoki pont levonás.
  • Nagy rajtbaleset okozása (kettőnél több másik autó érintett): áthajtásos büntetés a boxon, három körön belül kell letölteni, tankolás és kerékcsere nem engedélyezett. Továbbá kettő bajnoki pont levonás, illetve adott esetben következő bajnoki versenyről való eltíltás.
  • Boxutca kijáratát jelző fehér vonal átlépése több, mint az autó felével: áthajtásos büntetés a boxon, három körön belül kell letölteni, tankolás és kerékcsere nem engedélyezett.
  • Chatelési szabály megszegése: 1 bajnoki pont levonás.
  • Folyamatos (2-nél többszöri, szándékos) pálya átvágás: utolsó helyezés a Versenyen.
  • 3 figyelmeztetés összegyűjtése: 1 bajnoki pont levonás. (elévülés 6 verseny után)

Amennyiben valaki nem biztos, hogy le kell-e töltenie a fenti büntetések valamelyikét és végül nem is teszi ezt meg a verseny végéig, akkor a Bírói Testület a szerver visszajátszás elemzése után az áthajtásos büntetést egy utólagos, 20 másodperces időbüntetésre cserélheti, mely kiváltja az áthajtásosat.

 
Csütörtökön Bajnoki! - Magyar Nagydíj
2003.12.16.  - 16:15

Az időmérő kezdete pontosan 21:30. Aki lekési csak a mezőny végéről rajtolhat! A Pole valahol 1:15:5xx környezetében várható az eddig nyújtott teljesítményetek alapján.

Teljesen biztos, hogy nem lesz új rajt. Büntetések szigorodnak. Légyszíves figyeljetek jobban, saját érdekből is.

Ismét van két megüresedett hely (Fabcsy - nincs ideje versenyezni) és (Pitti - nem jelzett vissza miért nem jön 5 verseny óta), a pilótaválogatás már javában zajlik, de még lehet jelentkezni.

 
Német Nagydíj végeredmények
2003.12.16.  - 15:58

Készen vannak a hivatalos végeredmények. A szokásos helyen megnézhetitek, csakúgy mint a képeket is.

Blaze1st: +20mp büntetés (Mozso meglökése), 1 figyelmeztetés, mert figyelmetlenül jött vissza a pályára
Kimika: +20mp büntetés (hmmmmm meglökése)
Finiser: +20mp büntetés (Ati meglökése)
Bmw-m5: +20mp büntetés (Jolly meglökése)
Wanille: 2 figyelmeztetés (nagyon figyelmetlenül jött vissza a pályára, ütközve Bmw-m5-el)
Jolly: +20mp büntetés (Bmw-m5 meglökése), kilépett, ezért 1 bajnoki pont levonás

------------------------
Mivel senki nem vette a fáradságot, hogy letöltse a büntetését, olyan egyértelmű esetekben sem, amikor a másik autója összetört, kicsúszott vagy megpördült, ezért: a holnapi versenyen aki nem megy ki letölteni a büntetését (egyértelmű esetekben), az számoljon 1 pont levonással is a 20mp-es időbüntetés mellett! Vége a lágyszívűségnek!!! Pont úgy ahogy a szabályoknál le van írva!!!
------------------------
Mivel a sok új rajt mindenkire, de főleg a BT tagjaira plussz terhet ró, ezért nincs új rajt (kivéve technikai okok miatt). Aki ennek ellenére komoly rajtbalesetet okoz, az a következő versenyen el lesz tíltva, vagy pontlevonást kap!
------------------------

Tivi készített egy mátrix stílusú videót a német versenyről, a letöltések résznél megtaláljátok. Tivi féle HF1L német bajnoki videó

 
Csütörtökön Bajnoki! - Német Nagydíj
2003.12.02.  - 16:58

Kéretik mindenkinek kellően felkészülten és kevésbé illumináltan legkésöbb 21:00-ra tiszteletét tenni az IRC-n.
Az időmérő kezdete pontosan 21:30. Aki lekési csak a mezőny végéről rajtolhat! A Pole valahol 1:14:1xx környezetében várható az eddig nyújtott teljesítményetek alapján. Nagyon szoros versenyre lehet számítani ezért, ahogy már a fórumban is többen felvetettük, az eddigieknél is sokkal óvatossabban kéne vezetni. Nem lenne jó, ha néhány önjelölt kamikáze mások szórakozását és a felkészülésbe fektetett óráit néhány másodperc alatt semmivé tenné, mivel nem tervezünk restartot!

Üdv,
tivi
mozso irodai segédje

 
Francia Nagydíj végeredmények
2003.11.25.  - 13:28

Készen vannak a hivatalos végeredmények. A szokásos helyen megnézhetitek, csakúgy mint a képeket is. Zuzu kapott +20mp büntetést, mert SaubyBoy meglökése után nem hajtott át a boxon, valamint Gat kapott -1 bajnoki pont büntetést, mert 6 verseny alatt 3 figyelmeztetést gyűjtött össze.

Tivi készített egy rövidke videót a rajt pillanatairól, a letöltések résznél megtaláljátok. DivX 5.1.1 codec kell hozzá! Tivi féle HF1L francia bajnoki rajt videó

 
Csütörtök esti Versenyláz eredmények
2003.11.20.  - 11:50

Ismét jól sikerült a kissé más szellemű csütörtöki funrace. Nagyon közeli időket mentetek, az első 6 0.5mp-en belül volt az időmérőn. Szoros verseny lesz a mai bajnoki, emiatt legyetek óvatosabbak. Azonos pontok esetén az FIA szabályait vettük alapul.

Hungarian F1 League Versenyláz, November 13., Magny-Cours
Poz. Név Rajthelyek
Futam1
Futam2 Pont
1. hmmmmm 3. + 3.
1. hely
2. hely
10 + 8
2. Tibke 5. + 5.
10. hely
1. hely
0 + 10
3. Zuzu 2. + 2.
3. hely
6. hely
6 + 3
4. Gat 15. + 15.
2. hely
12. hely
8 + 0
5. Tivi 17. + 17.
-
3. hely 0 + 6
5. Mozso 16. + 16.
4. hely
8. hely
5 + 1
5. Iroland 9. + 9.
5. hely
7. hely 4 + 2
8. Miki 11. + 11.
-
4. hely
0 + 5
9. Qvazi 14. + 14.
11. hely
5. hely
0 + 4
10. SaubyBoy 4. + 4.
6. hely
9. hely
3 + 0
11. Wanille 6. + 6.
7. hely
13. hely
2 + 0
12. Bmw-m5 8. + 8.
8. hely
-
1 + 0
 
Ma este ismét versenyláz ! Elkészültek a képek a HF1L Destruction Derbyről is
2003.11.13.  -

00:04

Most csütörtökön ismét "egy új" elképzelésnek helyet adva, egy kicsit másfajta, levezető, gyakorló verseny lesz, talán kicsit kötetlenebb formában, mint a hivatalos bajnokikon.

A francia pályán lesz, a HF1L normál szabályainak megfelelően (21:00-es kezdés, IRC, minden szabály él). Azért, hogy a hátsó alakzatok pilótái is szerezhessenek némi gyakorlatot, a következő extra változtatások lesznek ma bevezetve:
- időmérő edzés nincs, rajtsorrend a VB pontverseny fordítottja, "hátsók előre fuss..."
- 18%-os versenytáv (tervek szerint 2 verseny egymás után), 2 x 13 kör
- 1 boxkiállás kötelező
- gumikopás 5x, benzin 2x, tehát a szokásos

- szavazás függvényében a második futam esős verseny is lehet!

A Versenyláz győztese a két verseny összesített eredményei alapján kerül kihírdetésre.

Felkerültek a tegnapi kissé elfáradt állapotunkban készült képek is. Érdemes megnézni a képeknél!

 
Frissítések, újdonságok
2003.11.10.  -

00:04

Megvannak a hivatalos végeredmények az Angol Bajnokiról. Qvazi és KiMika kapott 20-20 mp büntetést ütközés miatt, valamint KiMika egy figyelmeztetést a többszöri vágás miatt.

Újabb három taggal bővűlt a HF1L bajnokság, köztük egy régi motorossal, Zuzuval is. A másik két "újonc" Atyka és Finisher. Üdvözlünk benneteket. Sok sikert a versenyzéshez. A többi, most felvételt nem nyert versenyző se keseredjen el, mindig lesznek üresedések, addig gyakoroljatok!

Van még egy hír mára, ismét 3 tagos a Bírói Testület. Qvazi beadta a derekát és elvállalta azt a többletmunkát és felelősséget, ami ezzel jár. Köszönjük :-)

 
Megüresedett csapatok és szombati edzések
2003.11.05.  - 13:04

A következő versenyzők HF1L tagsága megszűnt a mai napon (Szabályzat 17. pontja alapján), mivel hónapok óta nem vettek részt a versenyzésben és többszöri felszólítás ellenére sem jelezték távolmaradásuk okát, illetve szándékukat a HF1L-el kapcsolatban: A.H., Jacek, Lacknock, Zolee. Ingy anyagi és egyéb okok miatt nem tud jönni, így az Ő Minardija is szabad lett.

Szeretnénk, hogy aki nem kíván többet versenyezni vagy nem tud megjelenni egy versenyen az legalább egy e-mailben közölje (lásd Szabályzat), azt hiszem a sok erőfeszítés és csalódás után minden HF1L tag megérdemel ennyi tiszteletet. Továbbá akik nem jeleznek, mások szórakozását rontják el azzal, hogy nem jönnek. Mivel akik már ott vannak, arra számítottak, hogy lesz funrace és emiatt lemondták más programjaikat. Végül nagy százalékban mégis elmarad az egész a kevés játékos miatt.

Nem értem miért ez a nagy nemtörődömség, már a weboldal frissítése, a versenyek kiértékelése a képek és replayek feltöltése, stb. sok-sok munkaórát jelent, egyesek meg még egy nyamvadt e-mail megírására sem képesek!

Újra vannak szabad helyek, minden új jelentkező jöjjön el a szombati tesztelésre, mindenkit szivesen várunk. "Mindenki hozzon magával még egy embert..."

Ismét leírjuk, hogy minden csütörtökön és minden szombaton 21:00-tól van szerver, csak rajtatok múlik eljöttök-e, mi mindig ott vagyunk és voltunk. Ezeket a napokat is kifizettétek, miért nem éltek vele?

 
Újabb képek
2003.11.04.  - 16:24

Elkészültek a képek a nurburgringi, a kanadai és a HF1L Versenyláz futamokról. Csütörtökön bajnoki lesz. Remélem ez nem okoz meglepetést senkinek, hiszen a versenynaptárban ott van...

 
Nurburgring végeredmények
2003.11.02.  - 22:35

Készen vannak a hivatalos végeredmények. A szokásos helyen megnézhetitek.

Engedjetek meg egy rövidke megjegyzést, miért nem jöttök szombaton is (amikor szintén miénk a szerver), illetve miért maradnak oly sokan távol a bajnokikon? Nem erről volt szó...

 
Weboldal csinosítgatás + hírek
2003.11.01.  - 09:35

Kicsit átalakult a Képek rész és egyben felkerültek a monacói verseny képei is. Hamarosan jönnek az utolsó két bajnoki képei is.

Ma nem tudom mikor érek haza (lakásépítés megint), de remelem 21:00 és 21:30 között már otthon leszek és tudunk ma is nyomulni. Találkozás az IRC-en.

 
Új HF1L carset mod!!!
2003.10.21.  - 00:35

Igyekeztem gyorsan elkészíteni az új modot. Remélem értékelitek az éjszakába nyúló erőfeszítéseimet. :-D Mindenki olvassa el, amit el kell!!!

Szeretném, ha tesztelnétek az új modot, főleg interneten. Aki talál valami furcsaságot, azonnal írjon e-mailt a szokásos címekre. Mivel a mod kedd hajnalban letölthető, senki se húzza csütörtök estig a kipróbálását. A csütörtöki bajnoki előtt már nem fogunk segíteni, mit, hova miért, mikor, hogyan kell felrakni.

Letöltés itt

 
Gokart buli végeredmény
2003.10.19.  - 18:35

Nagyon jól sikerült a vasárnapi gokart buli. Igaz, kevesen jöttek el (akik nem, azok csak sajnálhatják), de mi kimondhatatlanul jól éreztük magunkat. Voltak nagy csaták, nagy ütközések, mindent kipróbáltunk amit csak lehetett. :-D Álljon itt egy fotó a csapatról (KiMika ki tudja merre volt akkor).

További képek letöltése itt

A sikerre való tekintettel, megszervezzük majd a folytatást. Lényegében addig lehet a Budaringen menni, amíg le nem esik a hó, igy novemberben is lesz valami.

 
Fontos változtatások és új bajnoki verseny időpont
2003.10.17.  - 20:35

Most már egyértelmű bizonyítást nyert, hogy nem minden autó egyforma, illetve nem minden autó viselkedik azonosan egy versenyen belül sem. Ennek az okát ne kérdezzétek, én lennék a legboldogabb, ha tudnám. Senki nem találkozott még ilyen fura jelenséggel. Külföldön sem.

Emiatt egy új carsetet fogunk készíteni, aminél már ezek a furcsaságok nem fognak előjönni remélhetőleg. A carset még a jövő hét csütörtökön esedékes bajnoki előtt kész lesz. Mindent közzéteszünk majd.

A következő bajnoki Október 23-án lesz, szokásos időben, szokásos helyen, a verseny helyszíne Nurburgring. Lehetőleg ne 21:00-ra gyertek majd a chatre, mert akkor már késő lesz elkezdeni telepítgetni.

 
Élő gokart buli Október 19-én
2003.10.06.  - 19:38

Sikerült minden részletet tisztázni, így megrendezzük a HF1L gokart bajnokságot. Ez elsősorban kikapcsolódás és baráti találkozó lesz, így a profi gokartversenyző-hasonmásokat kéretik otthon hagyni. Barátokat, barátnőket lehet hozni, de ha túl sokan leszünk, akkor a HF1L tagok kapnak prioritást (a vezetésben...). :-D

Nap: 2003. Október 19. (Vasárnap)
Időpont: 10.00-13.00
Részvételi díj: 5.000 Ft
Minimális létszám: 10-12 fő
Cím:
Budapest, XI. ker. Budaörsi út, a Floracoop Virágpiac területén
Internet: www.budaring.hu

Az 5.000 Ft-ért nem garantált a 3 óra tiszta vezetés, mert nem a pályát béreljük (ami 300.000 Ft lenne). Információink szerint minimum 5-7 darab 8 perces menetet jelent fejenként, mindenkinek. A részleteket majd ott megbeszéljük. Aki ezek tükrében még mindig jönne, az ÍRÁSBAN jelezze.

 
Kanada végeredmények + MOST CSÜTÖRTÖKÖN BAJNOKI !!!
2003.10.06.  - 19:35

Megszületett a kanadai verseny végeredménye. Az elemzés nem volt könnyű, tekintve, hogy komoly internetes gondok voltak pár embernél. Ennek ellenére tiszta és szoros verseny volt

Most csütörtökön a szokásos időben, HF1L bajnoki lesz a Nurburgringen! Aki edzeni akar, annak Gat 19:00-tól szervez egy kis gyakorlást. Találkozó az IRC-en.

 
Szerver él és virul, HOLNAP BAJNOKI !!!
2003.10.01.  - 22:55

Már hozzászokhattatok, hogy mindig az utolsó pillanatban szólunk, de 3 nap után ismét sikerült életet lehelni a szerverbe. Ez azt jelenti, hogy a szokásos időben, csütörtökön HF1L bajnoki Kanadában! Aki edzeni akar, annak Gat 18:00-tól szervez egy kis gyakorlást. Találkozó az IRC-en.

 
Szerver elvileg ma újra működik
2003.10.01.  - 12:30
Ha minden jól alakul ma, akkor estétől újra lesz szerver. Ez azt jelenti, hogy Csütörtökön meg tudjuk rendezni az elmaradt bajnoki futamot. Biztos ami tuti, ismét lesz autó teljesítmény tesztelés is a bajnoki előtt. Aki nem akar kockáztatni, az jöjjön el majd.
 
Rossz hírek
2003.09.26.  - 12:30
Sajnos a tegnapi bajnoki versenyen, éppen a piros lámpák kialvásának pillanatában meghalt a szerver merevlemeze. Egyenlőre szervezkedünk, hogy mi legyen, ki és mikor ér rá, hogy rendbetegye. Ha sikerül, akkor jövő héten csütörtökön rendezzük meg a Kanadai Nagydíjat. Ha addigra nem tudjuk az új merevlemezt berakni, akkor a kanadai verseny a HF1L évad végére, az elhalasztott futamok közé kerül be majd.
 
Monaco végeredmények
2003.09.21.  - 21:14
Bár a szombat esti lázra szinte senki nem jött el (gondolom mindenki belázasodott)...ezért cserébe itt vannak a monacói verseny végeredményei. Többen begyűjtöttek 2 figyelmeztetést, a harmadik megszerzése -1 ponttal jár, tehát csak óvatosan.
 
Szombat esti (Verseny)láz!!!
2003.09.20.  - 13:10

A nagy sikerre való tekintettel megismételjük a csütörtöki Versenylázat. Mindenki jöjjön, aki tud.

A verseny ismét a kanadai pályán lesz, a HF1L normál szabályainak megfelelően (21:00-es kezdés, IRC, minden szabály él). Azért, hogy a hátsó alakzatok pilótái is szerezhessenek némi gyakorlatot, a következő extra változtatások lesznek ezen a napon bevezetve:
- időmérő edzés nincs, rajtsorrend a VB pontverseny fordítottja, "hátsók előre fuss..."
- 25%-os versenytáv (tervek szerint 2 verseny egymás után), 2 x 17 kör
- 1 boxkiállás kötelező
- gumikopás 5x, benzin 2x, tehát a szokásos

A Versenyláz győztese a két verseny összesített eredményei alapján kerül kihírdetésre.

 
Csütörtök esti Versenyláz eredmények
2003.09.19.  - 00:50

Először is, sokkal óvatosabbnak kell lennetek majd a bajnokin. Másodszor: szerintem jól sikerült a kissé más szellemű csütörtöki funrace. Harmadszor: azonos pontok esetén az FIA szabályait vettük alapul. Replay a Letöltések résznél.

Hungarian F1 League Versenyláz, Szeptember 18., Kanada
Poz. Név Rajthelyek
Futam1
Futam2 Pont
1. hmmmmm 2 + 2
9. hely
1. hely
0 + 10
1. Qvazi 4 + 4
1. hely
10. hely
10 + 0
3. Mozso 12 + 12
3. hely
6. hely
6 + 3
4. Jolly 9 + 9
2. hely
11. hely
8 + 0
4. Tivi 13 + 13
-
2. hely 0 + 8
6. Ati 7 + 7
5. hely
5. hely
4 + 4
7. Tibke 5 + 5
8. hely
3. hely
1 + 6
8. Wanille 1 + 1
7. hely
4. hely
2 + 5
9. Iroland 6 + 6
4. hely
9. hely
5 + 0
10. Miki 8 + 8
6. hely
8. hely
3 + 1
11. Pitti 3 + 3
10. hely
7. hely
0 + 2
12. Gat 10 + 10
11. hely
-
0 + 0
13. Blaze1st 11 + 11
-
12. hely
0 + 0
 
Csütörtök esti Versenyláz!!!
2003.09.17.  - 14:10

Csütörtökön a 100%-os verseny helyett egy új elképzelésnek - átmenetileg - helyet adva, egy kicsit másfajta, levezető, gyakorló verseny lesz, talán kicsit kötetlenebb formában, mint a hivatalos bajnokikon.

A jövő hétre való tekintettel a verseny a kanadai pályán lesz, a HF1L normál szabályainak megfelelően (21:00-es kezdés, IRC, minden szabály él). Azért, hogy a hátsó alakzatok pilótái is szerezhessenek némi gyakorlatot, a következő extra változtatások lesznek ezen a napon bevezetve:
- időmérő edzés nincs, rajtsorrend a VB pontverseny fordítottja, "hátsók előre fuss..."
- 25%-os versenytáv (tervek szerint 2 verseny egymás után), 2 x 17 kör
- 1 boxkiállás kötelező
- gumikopás 5x, benzin 2x, tehát a szokásos

A Versenyláz győztese a két verseny összesített eredményei alapján kerül kihírdetésre.

 
Szombaton este tesztelés Monacoban
2003.09.05.  - 20:28
Mivel a monacói pálya az egyik legnehezebb, szombaton este tesztelést szervezünk nektek. Szeretnénk, ha a szokásos 21:00-ás időpontban minél többen eljönnétek tesztelni. Így senkit sem fog meglepetés érni a jövő heti bajnoki verseny alatt.
 
Osztrák végeredmények és szigorítások
2003.09.03.  - 12:55

Megvannak az Osztrák Nagydíj eredményei. Mindenki vonja le a megfelelő következtetéseket. Sajnos komolyabb szigorításokra kényszerülünk, mert úgy tűnik az "önkéntes" büntetés letöltés nem működik.

A következő bajnokin (Monacó) abban az esetben, ha valaki egyértelműen felelős a balesetért, és maga nem tölti le a büntetését: +40mp idő és -2 pont pontbüntetéssel számolhat. Nem vagytok már csecsmők, mindenki el tudja dönteni felelős-e egy ütközésért vagy sem. Miért kell ezt allandóan elmondani? Aki ütközik az gondolja meg a játékból való kilépéssel mit kockáztat!!!!!! Nem fogunk helyettetek gondolkodni.

 
Holnap tesztelés a bajnoki előtt, csak 1 rajt lesz!
2003.08.27.  - 20:45

Csütörtökön kb. 18:00-tól az IRC Chaten gyülekezzen az, aki tesztelni szeretne a verseny előtt. Jacek lesz a mókamester. Lesz rajtgyakorlás is! Aki bizonytalan az gyakorolja a tömeges rajtot. NEM fogjuk visszalőni a rajtot a bajnokin, mindenki csinálja szépen!

 
Fizetős szerver
2003.08.26.  - 22:59

Eljött ez a pillanat is. 2003 Október 1-től már nekünk játékosoknak kell fizetnünk a szerver költségeket. Mindenkinek szét lett küldve az e-mail a fontos tudnivalókkal, aki 1 napon belül nem kapja meg, írjon a Bírói Testületnek.

 
Spanyol bajnoki végeredmények és szabálymódosítások
2003.08.19.  - 12:19

Felkerültek a végeredmények, szokásos helyen megtalálhatjátok őket. Szintén fent van a replay és 6 darab kép is.

Következő bajnokitól kezdve a gumikopás 5x lesz. Azért változtatunk, mert a legnagyobb gumikoptató pályákon (úgy, mint Spanyol, Francia, Magyar) az 1 kiállásos taktika (soft gumikkal) még mindig előnyösebb, ami viszont nem jellemző a valós életre...

 
Autó teljesítmény tesztelés 18:00-19:30 és 21:10-kor holnap!
2003.08.13.  - 23:49

Hogy mindenki megnyudogjon és tuti azonos legyen minden autó, holnap 18:00 és 19:30 között, illetve 21:10-kor, tehát a bajnoki előtt MINDENKI, aki versenyezni akar legyen az IRC-en. Aki ebben az időpontban nincs ott, annak nem tudjuk letesztelni az autóját a Tivivel közösen kiötlött módszer segítségével..

 
FONTOS letöltendő patch!
2003.08.13.  - 23:26

Sajnos megint éppen pont a bajnoki előtt 1 nappal, de egy furcsa hibára bukkantunk. Egyes autok teljesítménye annak ellenére nem Ferrari szintű volt, hogy az összes fizikát meghatározó file azonos volt. Ezekben az esetekben gyakran file eltérést (HDV mismatch) jelzett a program, pedig nem kellett volna. A file eltéréseket a szerveren nem jelezte, csak amikor egymás között játszottunk, tehát nem a nagy szerveren. Nagyon valószínű, hogy a Minardi csapatot érintő 6 sebességfokozat probléma is emiatt volt. Egyenlőre annyi biztos, hogy a Jaguar és a Minardi volt érintett. Pontosabban a Minardi csak addig, amíg Zolee többszöri telepítéssel meg nem oldotta a problémát. Ingy autója rendben volt, viszont az enyém (Mozso) és valószínű A.H.-é is, nem egészen. Számomra sem világos mi oldotta meg a hibát végül is.

Én a következőket tettem:
- HF1L carsetet újra bemásoltam (felülírva mindent)
- bemásoltam a patch file-t (igazábol csak hangokat tartalmaz, de biztos ami tuti)
- Játékon belül újra kiválasztottam a HF1L carsetet, a csapatot, a versenyzőt és a nemzetiséget (újra rákattintva az összes ikonra, nem használva a jobb alul lévő pipát<-lehet ez a kulcs)

Az is rakja fel a patchet aki a hibát sohasem észelelte, hogy biztosra menjünk. A patch egyetlen hátránya, hogy minden autó Ferrari hangot kap.

Letöltés innen

 
Szabálymódosítások
2003.08.12.  - 13:00

Kis mértékben változtak a szabályok. A változtatások nagyrésze csak kozmetikai, illetve az eddig itt-ott fellelhető extra szabályok már bekerültek a megfelelő helyükre. Viszont a Büntetések részt mindenki olvassa el! Büntetések

 
Csütörtökön Spanyol Nagydíj
2003.08.11.  - 15:05

Felkerült a San Marino GP visszajátszása: Letöltés innen
A hivatalos verseny végeredmény 1-2 napon belül megszületik.

Azok akik már az elmúlt 4 versenyből 3 versenyen nem vettek részt, a szabályzat értelmében megszűnik a HF1L tagságuk, helyüket nem tartjuk fenn, a frissen jeletkezőkkel szemben. A közeljövőben fizetni kell a szerver használatért, a próbaidőnek szánt 1 honap már rég letelt, sőt már a második is, így mindenki fontolja meg tud-e, akar-e komolyan versenyezni a HF1L berkeiben. Akik nem tudnak / nem akarnak részt venni komoly kihagyások nélkül, azok most - a Spanyol Nagydíj előtt - döntsék el véglegesen mit akarnak.

Mivel a spanyol pálya eléggé technikás mindenki gyakoroljon a GP-re, 1:20 körüli idő jónak számít az időmérőn. Szeretnénk, ha a HF1L történetében először nem lenne baleset a rajtnál és nem lennének ütközések sem, illetve aki mégis hibázik legyen szíves a szabályzat szerint viselkedni! (itt elolvasható: Szabályzat )

 
Kész az új HF1L carset!
2003.07.16.  - 23:59

Kicsit későn sikerült csak elkészíteni, de végre kész van. Volt pár technikai gond a készítés során, ezért késtünk vele. A holnapi Brazil Bajnokin is ezt fogjuk használni, mindenki töltse le! Minden autó azonos (Ferrari.hdv) semmilyen file csere nem kell, mindent megcsináltunk. Olvassátok el az Olvass el file-t!

Letöltés innen

 
Malajzia végeredmények
2003.07.07.  - 01:04

Fent vannak a 2. bajnoki verseny végeredményei, a Versenynaptár, illetve a Pontverseny alatt megtalálhatjátok őket. Sajnos még mindig nem tökéletes minden, de reméljük az lesz a jövőben.

 
Csütörtöki 2. bajnoki futam már F1C-vel!
2003.07.01.  - 23:54

A csütörtöki bajnoki futamon már az F1C-vel indulunk, mert ma este úgy tűnik minden függőben lévő kérdésekre kielégítő választ kaptunk.

Ingy féle Ausztrália + Malajzia setup Ferrarihoz: Letöltés
Simbin setupok: Megtalálható itt
High-Gear setupok: Megtalálható itt

 
Ismét három személyes a BT
2003.07.01.  - 18:00

Az általatok küldött szavazatok alapján eldőlt, hogy Jacek lesz a Bírói Testület harmadik tagja.

 
Harmadik BT tag választás
2003.06.20.  - 01:09

Tisztelt Versenyzőtársak!

Mivel a Bírói Testület egyik tagja (Misu) személyes okok miatt nem töltheti be a BT-beli posztját, ezért a továbbiakban nem tudja vállalni az edzések és futamok elemzésével járó többletmunkát, a következő kéréssel fordulunk hozzátok:

Mindenki jelezze e-mailben, hogy szerinte ki az a versenyző, aki a leginkább alkalmas lenne a BT. megüresedő posztjának betöltésére. Véleményetek döntő, hiszen a legtöbb szavazatot kapó versenyző automatikusan a Testület tagjává válik, amennyiben ezt vállalja is. Szavazataitokat a mozso@hsw.hu e-mail címre várjuk. A szavazás határideje 2003.07.01

További jó versenyzést mindenkinek!
Bírói Testület

 
Első benyomások a tesztfutamról
2003.05.30.  - 17:10

Tisztelt Versenyzőtársak!

Először is mindenkinek szeretnénk megköszönni a részvételt az első tesztnapon. Azt hiszem, valamennyien sok élménnyel és tapasztalattal gazdagodtunk. Ritka dolog, hogy 20 versenyző koptassa az aszfaltot online F1 2002-ben! :-D
Azonban a Bírói Testület dolga ugyebár az, hogy tárgyilagos maradjon minden körülmények közt, még akkor is, ha legszivesebben vigyorogva ugrándozna a szerver teherbírása és a versenyzői létszám láttán.

Térjünk tehát a tárgyra: Függetlenül attól, hogy hozzá kell még szoknunk a versenyzőtársak várható reakcióihoz egy-egy kényes szituációban, néhány alapvető dolgot nem árt még egyszer átvennünk. Mivel ez még csak tesztfutam volt, szándékosan név nélkül, de a csapat megemlítésével hozunk elő néhány példát mindannyiunk okulására. Természetesen a bajnokság elindultával ezek az esetek nevesítve lesznek és a megfelelő retorziókat (szabályok) vonják maguk után.

1. A sebességhatárok betartása a boxban minden körülmények között kötelező! A boxból való "padlógázas" kihajtás balesetveszély szándékos okozásának minősül és mint ilyen, kizárást von maga után. Különösen felhívjuk erre a McLaren-csapat figyelmét!

2. Sem a szabadedzés, sem a warmup nem arra való, hogy szórakozásból a pálya szélén "forogva" gumit égessünk. Az edzés gyakorlásra, beállítások elvégzésére való. Törésteszteket és hasonlókat mindenki single player üzemmódban, AI-k ellen végezzen! Ilyen jellegű kísérletezés szintén kizárással jár.

3. Az időmérő és a verseny idején CHATSTOP van! Kizárólag a Szóvivő (Mozso) szólalhat meg! Amíg ő nem jelenti be, hogy az időmérő edzés, vagy a verseny hivatalosan is végetért, a már célbaért versenyzők is maradjanak csendben, hiszen a még pályán lévők pozíciókért harcolnak! Ez a szabály érvényes a McLaren, Toyota, Minardi, Renault és Ferrari csapatokra is! Aki mégis szeretne beszélgetni, fontos mondanivalója van, vagy csak szeretné megosztani az élményeket ott van az IRC, pont ezért találtuk ki.

4. A felvezető körben nem kell versenyezni! Ilyenkor tilos az előzés és különösen figyelmesen kell vezetni! Előzésért büntetést szabunk ki, baleset okozásáért a versenyből való kizárás jár! Itt a Ferrari, a Sauber, a McLaren, a BAR és a Jordan-csapat is hibázott. Felvezető körben az első diktálja a tempót, általános szabály, hogy 3-4. fokozatig kapcsolunk fel, nincs erős fékezés és gyorsítás! Gumik melegítésének túl sok értelme nincs, mert mindenképpen kihűlnek, viszont az aggresszív melegítés veszélyes és ráadásul a 2x kopás miatt fogyasztja a gumikat!

5. Aki a rajtnál rossz helyen van, az ne a felvezető kör alatt előzzön, hanem majd a rajtrácson szépen elhelyezkedik. Aki veletlenül a boxból rajtol, az várjon, míg elmegy a mezőny utána induljon csak el, mert különben kizárja a program. Mindenkinek kötelező megjegyeznie az Időmérön megszerzett helyezését. Abból a rajtkockából kell indulnia, még akkor is, ha a gép rossz helyre teszi az eredeti rajtnál! Erre mindenkinek 5 perce van ugye, ami bőven éleg mindenre. Aki a felvezető kör alatt kicsúszik, az majd szépen a rajtrácson megkeresi a helyét! Akinek megsérült az autója a felvezető alatt, bemehet a boxba, de csak akkor lépheti át a box végét jelölő vonalat, ha a mezőny utolsó autója is elhaladt mellette. Tehát a boxból rajtoló nem zavarhatja a többieket a pályán utolsóként kell megkezdenie a versenyt. Ha többen rajtolnak a boxból, szépen várjanak a kijárati vonalnál és figyeljék a mezőnyt a pályán, majd vonatozzanak ki a boxból.

6 . A pályán tolatni tilos. A tesztversenyen a Ferrari-csapat többször megszegte ezt a szabályt. Előfordult olyan is, hogy a versenyző egy kanyarban (!), keresztben(!!) tolatott(!!!) be a pályára. Az említett esetben a tolatás teljesen indokolatlan volt és másokat is veszélyezetett azzal, hogy nem az egyenes szakaszon hajtott vissza a pályára. Ráadásul a pálya hossztengelyére merőlegesen, minden körültekintést nélkülözve tette ezt. Hasonló, halmozott szabálytalanság pontelvonással, baleset esetén kizárással jár. A rajtrácson természetesen lehet óvatosan tolatni a pozíciók felvételénel. Minden más esetben tilos viszont, kivétel a Szabályzatban lírt esetek.

7. Tisztelettel kérjük a lekörözött versenyzőket, hogy az élen haladók és a saját biztonságuk érdekében a kék zászló bemutatásakor lehetőség szerint azonnal engedjék el a gyorsabb versenyzőket! Nem azzal kell a helyezésért megküzdeni, aki már egy-két kör előnyben van! A Sauber-csapat tagja a versenyen hosszú ideig, spotszerűtlenül feltartotta nála sokkal gyorsabb versenyzőtársát. Felhívjuk a figyelmet a HUD (Heads Up Display - 2-es gomb) használatának lehetőségére. Amennyiben a kormányon lévő LCD kijelző nem bizonyul elég jól láthatónak, a HUD segítségével azonnal látható, hogy aki a tükörben próbálkozik, az egy körön belül lévő ellenfél, vagy egy sokkal gyorsabb autó, akit el KELL engedni.

8. Amennyiben valaki úgy érzi, hogy sérelem érte, a verseny után beszélhet róla. Néhány szabályt azonban tisztázzunk. Az esetlegesen kiesett versenyző a futam idején nem szólalhat meg! Ez büntetőpontokkal jár, akár negatív pontszámot is össze lehet így hozni. A futam után közösen megbeszéljük a tapasztalatokat. Kérünk mindenkit, hogy tartózkodjon a sporthoz méltatlan hangnemtől! Célszerű IRC-n privátban, esetleg mailban tisztázni az esetleges félreértéseket. Alapvetően induljunk ki abból, hogy senki nem tesz keresztbe szándékosan a másiknak, az pedig, hogy hibázunk, bárkivel előfordulhat. A Bírói Testület KÖTELES eljárni a tudomására jutott szabálytalanságok ügyében. Tehát bárki nyújthat be óvást. A Testület döntése ellen azonban nem lehet fellebbezni. Természetesen a Bírák elemzik a futamokat és amennyiben szabálytalanságot észlelnek, óvás nélkül is eljárnak. Erről az érintettek minden esetben értesítést kapnak.

9. Szenzációsak vagytok! Szándékos szabálytalanságot nem tapasztaltunk, kemény csaták és drámai pillanatok tanúi voltunk valamennyien. Van még min javítani, de meglátjátok, ez nagyon gyorsan fog menni. Ha ez a versenyszellem és sporszerű hozzáállás megmarad, egy nagyon sikeres sorozat kezdetének vagytok részesei! Gratulálunk minden résztvevőnek és szeretettel várunk benneteket a következő versenyen 05.31-én szombaton, kezdés szintén 21:00-kor az IRC Chaten!

AH, Mozso, Misu

 
 
 
 
 



 
   
© copyright 2003-2007. mozso, all rights reserved