Bajnokság - Szabályok
 
 
 
 
 
   
 
 
Hungarian F1 League szabályzat V2.6
2009.01.20.  - 21:20
 
TARTALOM
01. Bevezetés
02. Bírói Testület
03. Chatelési szabályok
04. Versenykörülmények
05. Verseny elhalasztása
06. Vezetési szabályok
07. Időmérő edzés szabályai
08. Verseny szabályai
09. Rajtprocedúra
10. Büntetések
11. Csapat és autóteljesítmény szabályok
12. Verseny időbeosztás
13. Pontozás
14. Verseny újraindítása
15. Bug-ok, lag / akadozás és internet kapcsolat gondok frissítve!
16. Óvás benyújtása
17. Verseny kihagyása, nem megjelenés
18. Verseny utáni szabályok
19. Egyéb rendelkezések
 
01. Bevezetés

Üdvözlünk a Hungarian F1 League bajnokságban!

Először is, szeretnénk elmondani, hogy ez a bajnokság nem csak kizárólag a győzelemről szól, hanem főleg a szoros, test-test elleni versenyzésről. Sokkal nagyobb élvezeti értéket jelent egy szoros verseny, mint egy menetelésszerű győzelem.

Ha a fent vázolt hozzáállással fogtok neki a versenyzésnek hamar megtapasztalhatjátok, hogy minden tekintetben több örömet szerez egy tiszta, korrekt verseny, mint a minden áron győzni akarás. Tehát mi tiszta versenyeket szeretnénk, nagy csatákkal, de a lehető legkevesebb ütközéssel és lökdösődéssel. Ezt nem mindig könnyű kivitelezni, de minden résztvevő feladata, hogy ésszerűen versenyezzen, úgy mintha tényleg egy Forma 1-es autót vezetne.

Az itt olvasható szabályok azért születtek, hogy keretek közé foglaljuk mit lehet és mit nem a versenypályán, így megkönnyítve mindenki dolgát. Ebből fakadóan minden bajnoki versenyen kötelező betartani őket, nem árt ha kívülről ismeri mindenki a félreértések elkerülése végett.

A szabályok lényegében véglegesnek tekinthetőek, bár kisebb változtatások elképzelhetőek az összecsiszolódás után. Amennyiben változik valami, levélben minden résztvevő értesítést kap. A Bírói Testület feladata a szabályok frissítése és közhírré tétele, a módosítások mindig a következő bajnoki Versenyen lépnek érvénybe.

 
 
02. Bírói Testület

A Bírói Testület három, a bajnokságban is aktívan résztvevő tagból áll: Mozso, tivi és hmmmmm

  • Felelős a szabályzat elkészítéséért és a szabálytalankodó résztvevők megbüntetéséért.
  • A testület tagjai nem részesülnek külön elbánásban amennyiben szabálytalankodnak.
  • Ha valamelyik bíró is érintett egy ügyben, akkor természetesen a döntéshozatalból kimarad.
  • Csak és kizárólag a testület tagjai ítélkezhetnek egy adott szituációban, egy adott versenyző felett.
  • A bajnoki versenyek alatt Mozso, tivi és hmmmmm lesz a Szóvivő.
  • Csak a BT tagoknak lehet az időmérő és a verseny alatt megszólalni.
  • A testületnek legfeljebb 14 napja van, hogy kihirdesse a verseny hivatalos végeredményét.

A résztvevők e-mail vagy MSN segítségével mindig értesíthetik a Bírói Testületet, vagy annak különálló tagjait, ha valami fontosnak vélt dolog kimaradt

A testület e-mail címe: mozso@hsw.hu

 
 
03. Chatelési szabályok

Annak ellenére, hogy a játék támogatja a chatelést, ez mégsem lesz engedélyezve, mert nagyon zavaró, ha valaki éppen a pályán van.

  • Tilos chatelni az Időmérő edzés és a Verseny alatt (megszegése büntetést von maga után).
  • Tilos az automatikus chat használata az egész bajnoki Verseny során.
  • Csak és kizárólag a Szóvivőnek lehet megszólalnia az Időmérő edzés és a Verseny alatt. Ő fog információkat adni és elmondani mikor mit kell tenni.
  • Ha az Időmérő után a Szóvivő megkérdezi, hogy mindenki készen van-e, akkor mindenki nyugtázza vissza rdy / ready / igen / nem üzenettel.
  • Amennyiben valaki 2 percen belül nem reagál a Szóvivő kérdésére, akkor a verseny nélküle indul el.

Amennyiben valami nagyon fontos dolog miatt mégis úgy érzi valaki, hogy beszélnie kell valamelyik résztvevővel, akkor azt MSN-en, vagy az IRC Chat-en keresztül tegye!

Az IRC Chat elindításához először telepíteni kell a MIRC programot (letölthető innen), majd utána erre a linkre kell kattintani: irc://irc.irchat.tv/hf1l. Amennyiben mégsem menne autómatikusan, akkor a következőket kell beállítani:

  • IRC Szerver: irc.irchat.tv
  • IRC Port: 6667
  • Csatorna: #HF1L

Az IRC Chat mindenki számára kötelező, mert a szerveren fellépő esetleges kommunikációs problémák miatt ez az eszköz ad lehetőséget a további egyeztetésre. Az Időmérő edzés és a bajnoki Versenyek alatt pedig csak ezen keresztül lehet beszélgetni.

 
 
04. Versenykörülmények

A következő beállításokkal zajlanak majd a HF1L bajnoki versenyei:

  • Versenytáv: 50%.
  • Üzemanyag fogyás: 2x.
  • Gumikopás: 2x.
  • Mechanikai hibák: kikapcsolva.
  • Autó sérülés: 33%.
  • Időjárás: száraz idő.

A következő vezetési segítségeket lehet használni: Auto shifting, Traction Control, Clutch Assistence. Semmilyen módosított file és egyéb trükk nem legális, ezek használata retorziót von maga után!

A HF1L bajnokságban a Mechanikai hibák ki vannak kapcsolva, ezért a Brake Duct és a Radiator 7-re növelhető. Más bajnokságokban, on-line versenyeken elképzelhető, hogy vissza kell állítani!

 
 
05. Verseny elhalasztása

Abban az esetben, ha a szerver valamilyen műszaki probléma miatt nem képes stabilan hostolni a bajnoki verseny el lesz halasztva és egy újra kitűzött időpontban, a versenyévad végén kerül megrendezésre. Amennyiben a szerver műszaki problémája előre látható és nagy biztonsággal elmarad a verseny, akkor ezt a Fórumon vagy a levelezőlistán (hf1l@primlista.hu) keresztül tudatjuk mindenkivel.

Amennyiben igény van rá, a bajnoki Verseny elhalasztása ellenére is lesz lehetőség aznap versenyezni. Ez már nem fog hivatalos futamként beszámítani a pontversenybe, csak amolyan kikapcsolódás, levezetés lesz. Ehhez a résztvevők kettő vagy három csoportra oszlanak és megbeszélés szerint, külön szervereken folytatják.

 
 
06. Vezetési szabályok

A következő vezetési szabályok mindenkor érvényesek, még a nem hivatalos versenyeken is. Betartásuk kötelező, megszegésük súlyos büntetést von maga után.

  • Tilos levágni a kanyarokat, lassítókat, lerövidíteni az utat.
  • Tilos ütközni a másikkal, meglökni és ezzel előnyt szerezni. Szándekos ütközés azonnali kizárással jár!
  • Tilos a forgalommal szemben közlekedni, ez azonnali kizárással jár!
  • Tilos tolatni a pályán. A tolatás csak akkor engedélyezett, ha a boxban kismértékben túlcsúszik valaki a csapatán, illetve ha a pályán olyan helyzetbe kerül, amikor csak tolatással tud a pályára visszatérni.
  • Tilos tolatással újra lendületet szerezni egy esetlegesen elrontott kanyar után. A hibák következményeit mindig fel kell vállalni.
  • Kötelező a belső nézet használata a tükrök miatt.

A Bírói Testület mindig árgus szemekkel figyelni fog, szabályszegések esetén azonnali következményekkel is számolni kell a résztvevőnek.

 
06.1. Előzés

Az előzés a valós életben is az egyik legkritikusabb pontja a versenyzésnek. Nincs ez másként a szimulátorok világában sem, azonban a monitor jelentősen beszűkíti a látómezőt, sokkal nehezebb a szükséges információk birtokába jutni. Mindenkit szeretnénk megkérni, hogy gondolja át pontosan hol, mikor és hogyan kísérli meg majd az előzést. Mivel reményeink szerint a HF1L bajnokság szoros, nagyjából egyforma képességű versenyzőket tömörít majd, így irreális arra gondolni, hogy egyszerre több ellenfelet is képes valaki majd megelőzni egy kanyarban.

Ez vonatkozik a rajt utáni első pár kanyarra is, mindenki autózzon kivárásra, a versenyek elég hosszúak ahhoz, hogy ne az első körben akarja mindenki eldönteni a küzdelmet. Semmi értelme egy meggondolatlan, esetleg őrűlt kísérlettel elrontani mások és persze a saját magunk szórakozását.

A támadó versenyző csak akkor kísérelheti meg az előzést, ha közel azonos távolságra van a kanyar bejárati ívétől, mint a védekező versenyző. A védekező félnek van teljes joga először a kanyarra ráfordulni, az általa választott tetszőleges íven, kivéve, ha a támadó autójának első tengelye már a védekező fél bukósisakjának vonalába ért.

A fentiekből látszik, hogy az előzésnél kulcsfontosságú a két autó közötti megfelelő sebességkülönbség, azonban a láthatóan elnagyolt, több autónyi távolságból megkísérelt előzés nem minősül szabályosnak, hiszen nem lehet felhasználni a védekező fél autóját a pályán maradáshoz. Ráadásul a védekező fél nem láthat mindent a tükörből, tehát elsődleges szempont az átgondoltság.

 
06.2. Feltartás / Blokkolás

A tükrök használata kötelező, nélkülük nagyon nehéz megítélni hátul lévő autó helyzetét. Tilos szándékosan feltartani a lekörözéshez készülődő versenyzőt. Illik elengedni olyan hamar, ahogy csak lehet, anélkül természetesen, hogy felesleges balesetveszélyt teremtene a lekörözendő pilóta.

Egynél többször nem megengedett a védekező versenyívének szándékos megváltoztatása a támadó versenyző viselkedése alapján, tehát nem lehet cikázással (több mint fél autónyi oldalirányú helyzetváltoztatás) és irreális ív választással megakadályozni az előzési kísérletet.

 
06.3. Ütközés / Meglökés

Abban az esetben, ha valaki egyértelműen meglöki az előtte lévőt (aki ennek hatására kicsúszik / elveszti uralmát az autója felett / letörik valamely alkatrésze) büntetést kap, kivéve ha már őt magát is korábban meglökte valaki. Mindenki próbálja meg elkerülni az ilyen típusú baleseteket.
Lásd: Büntetések szekció.

Ha a hátul haladó akkor löki meg az előtte lévőt, amikor az elől haladó már elveszítette uralmát az autója felett és / vagy kicsúszott a palyáról, illetve már kiesett a versenyből, akkor nem kap büntetést.

Bármilyen nemű hirtelen, indokolatlan, előre nem sejthető fékezés nem megengedett. A bajnoki Verseny közben tilos a fékezést próbálgatni, és ezzel nehéz helyzetbe hozni a hátul lévőt.

 
06.4. Zászlók szabályai

A program rendelkezik beépített zászló rendszerrel, aminek figyelembe vétele kötelező. A játék által kiadott utasításoknak megfelelően kell viselkedni minden körülmények között.

  • Sárga zászló: közelben baleset vagy kicsúszás van, óvatosabb vezetés kötelező. Ha szükséges, akkor megfelelő lassítással kell alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez. Előzni tilos a sárga zászlós szakaszon!
  • Kék zászló: hamarosan lekörözés lesz, el kell engedni a leköröző versenyzőt / versenyzőket. A program háromszor szólít fel az elengedésre, utána fekete zászlót és stop&go büntetést ad.
  • Fekete zászló: büntetést kapott a versenyző, általában stop&go-t. A boxban le kell tölteni a büntetést.

Amennyiben a büntetés a versenyből való kizárás, akkor kötelező a box-ba menni és ott leparkolni az autót. Tilos úgy körözni, hogy valakit diszkvalifikáltak a versenyből.

 
06.5. Pálya átvágás / pálya elhagyás

A HF1L bajnokságban nem megengedett a pálya szándékos átvágása, a lassítók lerövidítése. A vágások büntetése azért lett kitalálva, hogy NE szerezzen senki se jogosulatlan előnyt, azért mert az rFactor nem számolja a fenéklemez károsodását megfelelően és emiatt könnyedén lehet vágni.

  • Pályának minősül, a fehér vonal és adott esetben a rázókövek (kanyarban) által határolt terület. A rázókövek a világon mindenhol a pálya részét képezik.
  • Vágásnak minősül, ha az autó felénél több már nincs a pályán. Tehát egy rázóköves résznél a rázókőről az autó fele lóghat csak le!
  • Nem minősül vágásnak, ha valaki láthatóan elfékezi magát / megpördül / elenged valakit / balesetet szenved / baleset vagy megpördülés megelőzése miatt megy ki a pályáról.

A pályaelhagyások besorolásánal a Bírói Testület a szerver replayt megtekintve fog dönteni.

 
 
07. Időmérő edzés szabályai

Az Időmérő edzés 15 perc hosszúságú, mely során maximum hat kört lehet megtenni. Ezen időtartam alatt mindenkinek legalább egy érvényes, mért kört kell mennie.

  • Tilos chatelni és az automatikus chatet használni.
  • Tilos levágni a kanyarokat, lassítókat, lerövidíteni az utat.
  • Tilos kimenni a pályára a piros lámpa kialvása előtt.
  • Tilos feltartani a felvezető kör alatt a többi versenyzőt.
  • Tilos tolatni a pályán. A tolatás csak akkor engedélyezett, ha a boxban kis mértékben túlcsúszik valaki a csapatán, illetve ha a pályán olyan helyzetbe kerül, amikor csak tolatással tud a pályára visszatérni.
  • Tilos tolatással újra lendületet szerezni egy esetlegesen elrontott kanyar után. A hibák következményeit mindig fel kell vállalni.
  • Az Időmérő edzés zárt lesz, aki technikai probláma miatt lekapcsolódik az csak a Warm-Up alatt tud visszakapcsolódni.

A tényleges rajtsorrend meghatározásánál az Időmérő edzés végén lementett kép fog segítséget nyújtani. Akik technikai hiba, vagy késés miatt nem tudtak mért kört menni, azok a rajtrács végéről indulnak a szerverre való belépés ideje szerint rendezve. Az a versenyző, aki az Időmérő alatt futott mért kört, de lekapcsolódott, az visszakapja a köridejét, amennyiben hitelt érdemlően bizonyítani tudja azt. Ehhez javasolt kép mentése a köridő megfutása után, majd az IRC Chaten Bírói Testület megkeresése.

 
 
08. Verseny szabályai

A bajnoki Verseny az eredeti versenytáv 50%-a lesz. Az összes Vezetési szabály érvényes.

  • Tilos chatelni és az automatikus chatet használni.
  • Tilos levágni a kanyarokat, lassítókat, lerövidíteni az utat.
  • Tilos kimenni a pályára a piros lámpa kialvása előtt.
  • Tilos a boxutca kijáratát jelző fehér vonalat több, mint az autó felével átlépni.
  • Tilos feltartani a felvezető kör alatt a többi versenyzőt, a boxból rögtön az ideális ívre vágni.
  • Tilos a forgalommal szemben közlekedni, ez azonnali kizárással jár!
  • Tilos tolatni a pályán. A tolatás csak akkor engedélyezett, ha a boxban kis mértékben túlcsúszik valaki a csapatán, illetve ha a pályán olyan helyzetbe kerül, amikor csak tolatással tud a pályára visszatérni.
  • Tilos tolatással újra lendületet szerezni egy esetlegesen elrontott kanyar után. A hibák következményeit mindig fel kell vállalni.
  • Sebességtúllépés figyelve lesz, a program utasításai szerint kell letölteni a büntetést.
  • Aki elveszti kerekeit, annak a versenyt fel kell adnia, mivel eme a sérülés nem javítható!

A Versenyt megelőző Warm-Up alatt mindenki megtudja majd a tényleges rajtpozícióját.

 
 
09. Rajtprocedúra

A következő forgatókönyv szerint zajlik a HF1L 2008-os évadban a rajtolás:

  • Mindenki betölti a versenybeállítását, leellenőrzi, hogy nincsenek-e BUG-jai.
    Lásd: BUG-ok ismertetése
  • Ezután beül a versenyautójába.
  • Rajtolás a kialvó piros lámpákra.
  • Természetesen tilos a rajtnál való kiugrás. Aki mégis kiugrik, az Büntetést kap.

A rajtnál való kiugrásokat a szerver automatikusan időbüntetéssel sújtja, melyet négy körön belül kell letölteni a boxban, különben a kiugró versenyzőt diszkvalifikálja a program! A Bírói Testület, a program által kizárt versenyző eredményeit nem tudja elfogadni.

 
 
10. Büntetések

A következő büntetésekkel kell számolnia annak, aki megszegi a szabályokat:

  • Rajtnál való kiugrás: program által adott STOP AND GO a boxban.
  • Meglökés: 10 vagy 20mp időbüntetés, súllyosságtól függően.
  • Szándékos és/vagy felelőtlen meglökés: versenyből való kizárás. Továbbá 3, azaz három bajnoki pont levonás.
  • Rajtbaleset okozása (kettő másik autó érintett): 20mp időbüntetés. Továbbá 1, azaz egy bajnoki pont levonás.
  • Nagy rajtbaleset okozása (kettőnél több másik autó érintett): 20mp időbüntetés. Továbbá 2, azaz kettő bajnoki pont levonás, illetve adott esetben következő bajnoki versenyről való eltíltás.
  • Boxutca kijáratát jelző fehér vonal átlépése: 10mp időbüntetés.
  • Chatelési szabály megszegése: 1 bajnoki pont levonás.
  • Folyamatos (2-nél többszöri, szándékos) pálya átvágás: minden egyes további vágás 5mp időbüntetés. Pl. három vágás: 5mp büntetés, négy vágás: 10mp és így tovább.
  • Három mért kör megtételének elmulasztása Warm-Up alatt: 1 figyelmeztetés.
    (elévülés 2 verseny után)
  • 2 figyelmeztetés összegyűjtése: 1 bajnoki pont levonás. (minden egyes figyelmeztetés 2 verseny után évül el)

A Bírói Testület a szerver visszajátszás elemzése után osztja ki a büntetéseket.

Minden más esetben, amikor a program büntetést ad (korai rajt, sebesség túllépés, kanyar átvágás, stb.) a program által elmondottak szerint kell eljárni. Ennek elmulasztása esetén a játék diszkvalifikálja a versenyzőt. Ekkor a versenyzőnek véglegesen a box-ba kell állnia.

 
 
11. Csapat és autóteljesítmény szabályok

Az egyéni pontversenyen kívül a csapatok pontversenye is meghirdetésre fog kerülni. A csapat pontversenyben a büntetés pontok is számítanak. Mivel a HF1L bajnokságban minimálisan 15 versenyzővel szeretnénk egyszerre játszani, így a tankolások alatt gondot okozna, ha kettőnél több egyforma autó lenne. A Bírói Testület feledata a versenyzők csapatokra osztása. Egy csapatban két versenyző lehet maximálisan.

A 2004-es évadtól kezdődően lehetőség van tartalék versenyzőként részt venni a bajnokságban.

A tartalék versenyző lehetőségei:

  • részt vehet a nem hivatalos és a bajnoki versenyeken, abban az esetben, ha van szabad autó
  • ha a bajnoki versenyen mind a 22 aktív HF1L versenyző jelen van, akkor a tartalék versenyzők nem indulhatnak
  • csapatpontot nem szerezhet, hiszen előfordulhat, hogy más-más autóba tud csak beülni
  • egyéni pontokat viszont szerezhet és versenyezhet az egyéni bajnoki címért
  • az összes szabály vonatkozik rá
  • adott esetben (üresedés) átülhet az aktív HF1L pilóták közé (helyét egy másik tartalék pilóta veheti át) feltéve, ha ezt írásban kéri és a BT jóváhagyja

Viszont azt sem szeretnénk, hogy a gyengébb autókba beosztott versenyzők tényleges hátrányt szenvedjenek el, ezért az autók fizikája módosítva van. Tehát az autók között csak a külső festés lesz a különbség, minden autó azonos tulajdonságokkal rendelkezik. A szükséges módosításokat tartalmazó HF1L mod innen tölthető le.

 
 
12. Tervezett lebonyolítás

A HF1L bajnokság versenyeinek sorrendjét tekintve, a pontos dátumokat a Versenynaptár alatt lehet megnézni. A bajnokság pontozása a 2004-es FIA szabályzat szerint zajlik, a pontverseny eredménye itt látható. A verseny akkor minősül hivatalos HF1L bajnoki versenynek, amennyiben legalább 2 BT tag jelen van.

A bajnoki Versenyek a következő szisztéma szerint kerülnek lebonyolításra:

  • 19:00 Szerver elindul, az első szabadedzés elkezdődik (minden csütörtökon és szombaton).
  • 21:30 Időmérő edzés kezdete, aki eddig nem kapcsolódott a szerverhez, az majd csak a Warm-Up alatt fog tudni, és a rajtrács végéről kell indulnia. Időmérő edzés 15 perc hosszú.
  • Warm-Up, akik kimaradtak, most tudnak csatlakozni a szerverhez. A Warm-Up 15 perces, minimum 3 mért kört kell megtenni.
  • Verseny.
  • Gyülekező az IRC Chat szerveren, verseny megvitatása.

A bajnoki versenyek 2 hetente, csütörtöki napon, 21:30 időpontban vannak.
Részletek: Versenynaptár

A szerveren egyszerre több autós bajnokság is osztozik, minden napon más társulat használja. A csütörtöki és a szombati nap biztosan a miénk, tehát ezeken a naponkon lehet a HF1L hivatalos bajnoki versenyeket megrendezni.

Természetesen a köztes időben nem bajnoki, kikapcsolódásnak szánt futamok is lesznek, melyek nem számítanak bele a pontversenybe, mint pl. a 100%-os versenytávval lebonyolított futamok.

A szerverhez való kapcsolódás IP cím alapján fog történni, melyet az IRC Chaten közlünk majd, ennek kivülállók számára történő kiadása nem megengedett, aki a HF1L bajnokságban szeretne versenyezni, annak a Bírói Testületen keresztül kell jelentkeznie. Lásd: Jelentkezés.

 
 
13. Pontozás

A 2004-es FIA szabályzat szerinti pontozás lesz a bajnokságban.

  • Első helyezett: 10 pont.
  • Második helyezett: 8 pont.
  • Harmadik helyezett: 6 pont.
  • Negyedik helyezett: 5 pont.
  • Ötödik helyezett: 4 pont.
  • Hatodik helyezett: 3 pont.
  • Hetedik helyezett: 2 pont.
  • Nyolcadik helyezett: 1 pont.

Azok a versenyzők, akiket a program pontszerző helyen rangsorol, azonban a versenyt nem fejezték be, viszont a versenytáv legalább 90%-át lefutották, azok jogosultak a helyezéseik után járó pontokra.

 
 
14. Verseny újraindítása

Csak abban az esetben kerül sor a bajnoki Verseny újraindítására, ha a szerver technikai probléma miatt lefagy, vagy a mezőny 50%-a feladja a harmadik kör kezdetéig. Extrém esetekben nagyon nagy veszteségi aránnyal járó rajtbaleset esetén is elképzelhető az újraindítás, de ehhez a Bírói Testület döntése szükséges.

Akik az első két körben bármilyen okból kifolyólag úgy döntöttek, hogy feladják a versenyt, azok a harmadik kör kezdetéig a játékon belül, a chatet használva jelezhetik a Bírói Testületnek, hogy megvan a verseny újraindításához szükséges 50%-os arány.

Csak és kizárólag az "50% megvan" üzenet beírásával jelezhetnek. Más chatelés nem megengedett, és az büntetést von maga után.

Az 50% kiszámításához az eredeti, a rajtnál felsorakozott mezőny létszámát kell alapul venni, tehát az esetlegesen a játékből kilépett versenyzőket is.

 
 
15. Bug-ok, lag / akadozás és internet kapcsolat gondok

Vezetésnél tekintettel kell lenni az internet néha megbízhatatlan mivoltára. A követési távolság megválasztása rendkívül fontos ilyen esetekben. A Bírói Testület nem fogadja el az ütközés felelősségének megállapításakor az internetre való hivatkozást, annak ellenére, hogy tudjuk az ilyen esetek néha kivédhetetlenek. Mindenkinek magának kell a megelőző lépéseket megtennie ilyen esetekben.

A Bírói Testület felszólíthatja a nagyon akadozó résztvevőt a szerver azonnali elhagyására a zökkenőmentes lebonyolítás érdekében, azonban reméljük ilyesmire nem lesz szükség.

Az rFactorban, főleg internetes játék alatt gyakran vannak kisebb zűrök és problémák, melyek megkeseríthetik a versenyzők életét. Mindenkinek a saját jólfelfogott érdeke, hogy ezeket észrevegye és még időben szóljon.

  • Időmérő BUG:
    Miután először kihajtottál a pályára az időmérőn és utána befejezted a mért körödet, vagy visszatértél a boxba (akár ESC-el) a játék magától visszatölti a kedvencnek beállított autó beállítást, vagy ha ez nincs, akkor egy alapértelmezettet.
  • Megoldás:
    Mielőtt másodszor is kihajtanál a pályára, MINDIG töltsd be azt az autó beállítást, amivel menni szeretnél.

A Szabadedzés végén, és a Warm-up végén MINDENKI üljön be az autójába és nézze meg, minden úgy van-e, ahogy kellene. Üzemanyag megfelelő-e, működik-e a tükör, stb. Ehhez nem kell kihajtani a boxból, csak beülni az autóba. AKINEK a fenti problémája van, azonnal jelezze!

 
 
16. Óvás benyújtása

A Bírói Testület nem fogja minden egyes versenyzőnek a teljes versenyét visszanézni szabálytalanságok után kutatva, így az eseteket az érintetteknek maguknak kell majd a Bírói Testület felé jelezniük, kikérve a hivatalos állásfoglalást.

Ha egy esetről nincsen óvás, akkor a BT semmilyen döntést nem fog hozni az esettel kapcsolatban, úgy veszi, hogy semmi sem történt. Tehát a BT csak olyan incidenseket fog megvizsgálni és értékelni, amiről óvást nyújtotok be. Ha a versenyt követő szombat 24:00-ig nem érkezik óvás egy incidensre, akkor az esetet elévültnek tekintjük, későbbi felülbírálatra nincs lehetőség.

  • A bajnoki Versenyt követő szombat 24:00-ig a weboldalon kell jelezni az esetet, a következő helyen: óvás benyújtása
  • Meg kell adni a bajnoki verseny nevét.
  • Meg kell adni az incidens időpontját (másodpercben, replay alapján).
  • Meg kell adni az eset rövid, lényegretörő magyarázását saját szemszögből nézve.
  • Meg kell adni az incidensben érintett versenyzőket.

Ezek után a Bírói Testület kiadja a hivatalos állásfoglalását, amely ellen azonban a feleknek fellebbezési joguk már nincs.

 
 
17. Verseny kihagyása, nem megjelenés

Ha valamilyen okból kifolyólag valaki nem fog tudni versenyezni a kitűzött időpontban, akkor a bajnoksági Verseny előtt értesítenie kell a Bírói Testületet e-mailben, vagy a fórumon keresztül. Azok akik az utolsó 4 bajnoki versenyből 3-on nem vettek részt, a szabályzat értelmében tartalék versenyzőkké válnak.

 
 
18. Verseny utáni szabályok

Amint végetért a Verseny, mindenkinek a boxba kell hajtania és leparkolnia az autóját. Továbbra is chatelési tilalom van, hiszen a körhátrányba kerültek még kint vannak a pályán és számukra értékes pozíciókért folyhat a csata. Amint a Szóvivő jelzi, hogy a Versenynek hivatalosan vége, szabad chatelni.

 
 
19. Egyéb rendelkezések

A verseny során előfordulhatnak olyan esetek, melyek nem alkalmazhatóak egyértelműen a szabálykönyvben leírtaknak megfelelően. Az ilyen esetekben a BT egyedi döntéseket hozhat.

 
 
 



 
   
© copyright 2003-2009. mozso, all rights reserved