Ezúton szeretne
a HF1L szervezőgárdája minden a bajnokságban résztvevő
és korábban résztvett, illetve hozzánk valaha
is ellátogatott pilótának és érdeklődőnek
Boldog Új Esztendőt kívánni!
Letölthető az új HF1L
Season 2004/5 mod ! - v1.1
frissítve !
2004.12.30.
-
14:20
Mivel többen
nem tudták hogyan kell telepíteni a modot (pedig
benne van az olvass_el.txt-ben), ezért kiagészítettem
egy rövidke telepítési útmutatóval a hírt.
Több hetes (kb. 100 munkaóra !!!) komoly munka
és tesztelés után végre elkészült a jövő évben
használatos HF1L mod.
Újdonságok:
- átdolgozott, realisztikusabb fizikai csomag
(gumik, aerodinamika, felfüggesztés, motor)
- három fajta gumikeverék, azaz 3 fajta taktika
lehetséges
- frissített pályák a 2004-es évadból
- új, 2004-es autófestések, valamint átalakult
Arrows / Audi csapat
- összesen 20 darab különböző pálya, az összes
2004-es is !
- rajtolás piros lámpára
- szikrázó autók, ha a hasuk leér a földre
- módosított / fejlesztett HF1L starter program
(mellékelve a modban)
- új szerver autó (safety car)
Fontos tudnivalók:
TELEPÍTÉS / INDÍTÁS:
- fel kell rakni az F1 Challenge 99-02-t
- létre kell hozni egy játékost
- fel kell rakni az RH2004 Basic Pack
1.04-et Link
itt van
- fel kell rakni az RH2004 Track Pack
1.04-et Link
itt van
- fel kell rakni a HF1L Season 2004/5
modot - link lásd lent
- a játékot az F1 Challenge főkönyvtárában
levő HF1L_Starter.exe file-al kell indítani
EGYÉB: - most már mindig szükséges a HF1L starter
használata, anélkül nem is fut a mod!
- aki nem tud a setupban "medium compound"
gumit választani, az telepítse újra a játekot
!
- a régi setupokat be lehet tölteni, de a változtatások
miatt meg kell nézni, hogy minden értéket helyesen
értelmez-e a program, utána már elmenthetitek
!
Nők a volánnál! - avagy
Forma 1 egy picit másképpen
2004.12.21.
-
10:30
T. Liga Tagok!
A 2005-ös évad indulása már nincs messze. Gőzerővel
folynak a fejlesztések, mind hardver, mind szoftver
fronton. Azon gondolkodtunk, hogy a sok újítást
megfejelendő, még tovább fokoznánk az izgalmakat
egy rangos online eseménnyel.
Meghirdetjük a Nők a volánnál! - avagy
Forma 1 egy picit másképpen
című rangos eseményt.
A versenyen résztvevő hölgyek csak a liga tagok
hozzátartozói lehetnek. (Barátnők, feleségek,
nagymamák stb.) - azaz hozd anyádat is!
Maga a futam valamikor az év végén vagy az új
év első hetében kerülne lebonyolításra.
A verseny szabályai még nem véglegesek, de semmiképpen
ne gondoljatok HF1L szintű nehézségi fokra. Egy
rövidebb és egyszerűsitettebb, de annál mókásabb
futamra gondoltunk, amit, ha jól sikerül akár
online médiában is megjelentetünk. (Így lesznek
híresek a csajok egy csapásra!)
A fórumban várjuk a visszajelzéseket. Eddig a
három BT tag lányai és asszonyai éreznek ellenállhatatlan
vágyat a küzdelemre. Reméljük ez a szám a ti segítségetekkel
hamarosan gyarapodik és kivitelezhetővé válik
a futam.
Alapfeltétel mindenesetre csak annyi lenne, hogy
legaláb adjatok annyi gyakorlásra esélyt nekik,
hogy lassan, de biztosan körbe tudjanak menni
a pályán. Tehát ne ott lássák először a készséget!
Üdv,
tivi, mozso, Qvazi
Gratulálunk!
2004.12.14.
-
22:15
Ismét véget
ért egy évad és ismét eredményt hírdetünk. A 2004-es
idényben sok kellemes meglepetésben és izgalomban
volt részünk. Láthattunk nagy felkapaszkodásokat
és nagy mélyrepüléseket, volt több új jelentkezőnk
is, akik közül jópáran reméljük végleg itt ragadnak,
voltak nagy visszatérőink is.
Nincs már hátra, mint hivatalos végeredményt
hírdetni, ami nem is olyan egyszerű, hiszen a
második és harmadik helyen holtverseny alakult
ki. A hivatalos FIA szabályzat szerint ilyenkor
az végez előrébb, akinek több győzelme / dobogós
helyezése / rangosabb pontszerző helye van. Ettől
a jól bevált módszertől mi sem fogunk eltérni,
tehát íme a végeredmény:
2004 HF1L bajnok:
Koncz Dávid- Jordan
- 140 pont
2004 HF1L második helyezett (holtverseny):
Bobok Tivadar - Sauber
- 80 pont
2004 HF1L harmadik helyezett (holtverseny):
Csiszár Attila - Renault
- 80 pont
Szeretnénk minden HF1L
versenyzőnek gratulálni és visszavárunk mindenkit
- beleértve az új jelentkezőket is - a következő
évadban. A szerverünk éppen tegnap kapott vérfrissítést,
kb. kétszeres teljesítményre képes, tehát tessék
jelentkezni, előttünk egy teljesen új és kihívásokkal
teli évad!
HF1L 2004 bajnoki végeredmények
2004.12.14.
-
21:30
Megszülettek
a hivatalos eredmények a két legutolsó bajnoki
versenyről.
Folyamatosan
készül a 2004-es évadhoz szánt carset, és amint
láthattátok a weboldalt kiszolgáló szerver is
vérfrissítést kapott. Ugyanez a sors vár
a gameszerverünkre is, amint megfelelő tagdíj
beérkezett.
Továbbra is várjuk az új jelentkezőket, csütörtökönként
és szombatonként 19:00 körül a bajnokság IRC csatornáján
mindig megtaláltok minket. Ebben az időben tét
nélküli funrace-ek és új versenyzők számára tesztelések
is megrendezésre kerülnek.
Hockenheim bajnoki
verseny mégis megrendezésre kerül
2004.11.13.
-
07:13
A csütörtökön
lezajlott IRC-es szavazás értelmében még egy utolsó
bajnoki versenyt rendezünk a régi hosszú Hockanheimringen
2004. November 18-án, azaz jövő csütörtökön.
A szavazáson 15-en jelentek meg, közűlük 11-en
igennel szavaztak 4 nem ellenében, tehát megvolt
az 50%-os részvételi arány és a kétharmados többség
is.
Mivel a pályán nagyon könnyű vágni a
kanyarokat, ismét lesz kanyarvágás ellenőrző és
drákói szigorral nézni is fogjuk a jogosulatlan
előnyszerzést.
Bajnoki képek és Kína
replay
2004.11.07.
-
21:13
Tivi jóvoltából
felkerült kb. 50 kép a bajnoki versenyekről, igaz
egyenlőre a megszokott szellemes képaláírsok nélkül,
ezeket holnap pótoljuk. Lásd Képek.
Szintén fent van a legutolsó Kínában futott bajnoki
replay is. Lásd Letöltések.
Bajnoki verseny eredmények
2004.11.07.
-
12:10
Megszülettek
a hivatalos eredmények a négy utolsó bajnoki versenyről.
Elképzelhető, hogy még lesz egy bajnoki
verseny a régi, hosszú Hockenheimringen, de ennek
eldöntéséhez most csütörtökön mindenkinek el kellene
jönnie 21:00 körül az IRC-re!
Belga Nagydíj: Finiser: +20mp időbüntetés (Tibke
meglökése) Zuzu: 1 figyelmeztetés
(hmmmmm) Q2Kid: 2 figyelmeztetés (Ati
kilökése, figyelmetlen visszatérés!) -> 1 bajnoki
pont levonás
Japán Nagydíj: Jolly: 1 figyelmeztetés (Mozso
meglökése)
Finiser: 1 figyelmeztetés (veszélyeztetés!)
Ati: 1 bajnoki pont
levonás (Blaze1st kilökése, Ati nem fejezte be
a versenyt, ezért pontlevonás) Jolly: 1 figyelmeztetés (Tivi
megzavarása lekörözéskor) Blaze1st: szóbeli figyelmeztetés
(Finiserrel való incidens miatt)
Elkészítettem
az éppen aktuális Béta Shanghai pálya HF1L verzióját.
Ma este ezen fogunk körözni és amennyiben nem
találunk túl sok hibát, akkor ezen lesz megrendezve
a majd két hét múlva esedékes következő bajnoki.
Új
pálya letöltése (F1 Challenge főkönyvtárba
kell másolni, mindent felülírva)
Hockenheim és Hungaroring
eredmények
2004.09.01.
-
21:10
Megszülettek
a hivatalos eredmények a két utolsó bajnoki versenyről.
Elég érdekes dolgokat tapasztaltunk mindkét versenyen.
Hungaroring: KiMika: +20mp időbüntetés (Qvazi
meglökése)
Ati: 1 figyelmeztetés (Blaze1st meglökése) Ati: 1 figyelmeztetés (hmmmmm
meglökése) -> 1 bajnoki pont levonás Ati: 1 figyelmeztetés (KiMika
meglökése) Qvazi: +20mp időbüntetés (CartBoy
meglökése) Blaze1st: 8 bajnoki pont levonás
(4x2, lásd szabályzat), 1 HF1L bajnoki futamtól
való eltíltás (Belgium)
Nincs mit szépíteni, ami megtörtént az megtörtént,
de szeretném felhívni az összes HF1L tag figyelmét,
hogy ez nem megengedett nálunk! Tessék viselkedni!
Szerver díj fizetés
2004.08.30.
-
19:44
Már korábban
is írtam, hogy hamarosan elérkezik a szerver díj
fizetésének ideje. Szeretném felmérni, hogy mennyi
potenciális jelentkező van. A díj továbbra is
kb. 3000Ft / fő / év mértékű, de természetesen
attól is függ, hogy összesen hány versenyző gyűlik
össze, aki befizet még egy évre.
Mint láthatjátok, az idei évad után sem áll meg
az élet a HF1L berkeiben, a következő évadot már
az RH2004-re épülő (grafikailag) moddal kezdjük
meg. Lesznek új pályák is természetesen. Tervezünk
1-2 bajnokságok közti megmérettetést is, de ezek
pontos részletei legyen az én titkom egyenlőre.
:-)
Aki tehát szeretne október 1 után is velünk versenyezni,
az küldjön egy levelet a BT
e-mail címére e hét végéig, tehát 2004.
szeptember 5-ig a következő adatokkal:
- valós és becenév (a valós név a befizetések
azonosításához szükséges)
- bajnokság neve (aki esetleg több bajnokságban
is játszik)
Megjelent az RH2004
mod!
2004.08.21.
-
15:23
Végre megjelent
az RH2004 mod, a HF1L Társalgóban találtok linket
hozzá.
Csak a Base v1.0-át és a Trackpackot töltsétek
le, az Expansion Pack nem kell!
Már tükrözve van a fenti link helyileg.
Még nem sok időm volt nézegetni az RH2004-et,
de itt van pár megfigyelés:
- szépek az autók
- MP4/19B, Toyota 104B és az új Williams orr nincs
benne
- 2003-as Hungaroring, Bahrain és Sanghai nincs
benne
- a szép grafika miatt lelassult a játék, nekem
HF1L mod 60FPS-el megy a Hungaroringen, RH2004
pedig 50FPS-el, ami 20% eltérés, ez elég sok.
- fizikát módosították, de sajnos a fakezű módszerrel
ami az F1 Challenge közösségben meglehetősen érdekes
felfogásáról elhíresült 01FerrariFan szellemi
terméke. Emiatt egyáltalán nem vagyok biztos,
hogy használni is fogjuk. Sinautó szerű az egész
az eddigi visszajelzések alapján. Ezt még nézegetni
fogom alaposabban.
Mivel az egész RH2004 csak tegnap jelent meg,
jópar hiba biztosan lesz benne, ezért mindenképpen
várni fogunk az adoptálásával, nem is beszélve
arról, hogy a HF1L mod v2 megalkotása sem lesz
két perc.
Ajánlom, hogy egy külön könyvtárba rakott F1C-vel
probálgassátok az RH2004 modot, ne azzal amivel
a HF1L bajnokikra jöttök!
Hungaroring 2004 fotók
2004.08.17.
-
22:06
Lassan, de
biztosan lesznek képek és videók is a versenyről.
Addig is álljon itt Tivi mester egyik alkotása.
Felkerült az
első adag fotó a tegnapi boxlátogatásról. Hamarosan
lesz pár videó is, valamint tegnapról még nagyon
sok anyagunk van ezek később kerülnek majd fel.
Szombatról és vasárnapról is lesznek majd fotók.
Felraktam a videókat is. Mivel erősen tömörítettek
ezért csúcsminőséget ne várjatok. A végső, megfelelően
vágott változat pár nap múlva készül csak el.
Megszülettek
a hivatalos eredmények a két utolsó bajnoki versenyről.
A részletes befutó sorrend és a statisztikák pár
nap múlva lesznek frissítve majd a pontverseny
eredményeivel együtt. Magny Coursban nem volt
komoly incidens, de az Angol Nagydíjon több ronda
lökés is volt, vezessetek körültekintőbben!
Magny Cours: hmmmmm: 1 figyelmeztetés (Zuzu
meglökése) -> 1 bajnoki pont levonás Tibke: 1 figyelmeztetés (KiMika
meglökése)
Végre volt
időm felrakni a nagyon jól sikerült második HF1L
gokart kupa eredményeit / képeit. Sajnos nem írtuk
fel minden futamnál, hogy ki melyik autóban ült,
de a futamok 90%-nak megvan az eredménylistája.
A futott köridők alapján a 13-as számú gokart
volt a legjobb, ezzel lett a "nem hivatalos
HF1L pályacsúcs" is megfutva. Mivel nem az
időeredményekre gyúrtunk, hanem a kikapcsolódásra,
így ne is tulajdonítsatok a legjobb köridőknek
túlzott jelentőséget. Nem is beszélve arról, hogy
puszta szerencse volt ki melyik autóba tudott
beleülni.
Hungarian
F1 League Gokart, 2004.07.25
Poz.
Név
Gokart
/ Futam
Köridő
1.
Mozso
#13
/ ötödik
46.98 mp
2.
Tivi
#14
/ ötödik
47.46 mp
3.
Tomi
#13
/ harmadik
47.53
mp
4.
KiMika
#14
/ negyedik
48.01
mp
5.
Tibke
#7
/ negyedik
48.37 mp
6.
Q2Kid
#4
/ harmadik
49.90 mp
A pályán szép küzdelmek alakultak ki, pont mint
tavaly, de sajnos néha a nem HF1L tag versenyzők
szerényebb tudásuk miatt nehezítették a dolgunkat.
A következőre gyertek el még többen!
Régi és új Forma 1-es
autók kiállítva
2004.08.11.
-
14:45
Zuzu ellátogatott
Pécsre, hogy lefilmezze az ott kiállított több
tíz Forma 1-es autót. Vannak régiek és újak, megéri
letölteni.
HF1L
F1 CHALLENGE 99-02 STARTER V1.22 - 2004.08.08.
Elkészült az 1.22-es verzió is, számos
hiba javítva lett, holnap a bajnokin már be fogjuk
vetni. Légyszíves töltsétek le és próbáljátok
ki, ne a verseny előtti utolsó percben derüljön
ki, hogy valakinek gondja van.
Telepítés:
- ki kell tömöríteni az F1C könyvtárba
- a programot ki kell engedni az internetre, ennek
megfelelően állitsátok be a tűzfalat
- HF1L bajnoki versenyeken és funrace-eken a játékot
a HF1L_Starter.exe-vel kell indítani
- más bajnokságok versenyein illetve egyéb versenyeken
a játék eredeti exe-jével kell indítani
FONTOS!
-------
Eme frissen kifejlesztett segédprogram használatával
szeretnénk kényelmesebbé és néhány hibától mentesebbé
tenni kedvenc játékunkat. A program számos apróbb
bosszantó hibát orvosol pl. a hátsó szárny letörésének
esélyét is csökkenti. A program használata roppant
egyszerű. Innentől NEM a játék normál exe file-át
kell indítani, hanem ezt a programot, amit az
F1C könyvtárába kell másolni a rendes exe file
mellé. A grafikus felületén található "F1
Challenge 99-02 indítása" feliratú gombbal
futtassátok a játékot. Ha a verseny véget ér és
ki szeretnétek lépni, akkor először az F1C-ből,
majd a HF1L_Starter programból kell kilépni a
"Kilépés" gombbal. Nagyon fontos! Csak
ezzel a metódussal lehet innetől a HF1L versenyeken
elindulni. Aki nem ilyen módon kapcsolódik fel
a szerverre, annak ÉRVÉNYTELEN lesz a futamon
elért eredménye!
A HF1L_Starter.exe-nek a megfelelő működés
érdekében képesnek kell lennie kapcsolódnia az
internetre !
A HF1L_Starter program az F1C-HF1L program
file-ok ellenőrzésére és helyes működésére szorítkozik.
Semmilyen személyes adatot vagy F1C setup-ot stb.
nem küld el sehová! Ez mindenkinek a saját joga,
hogy kivel osztja meg. Tehát a program nem kémkedik!
Mivel a jelentős
többség a Július 25-re szavazott a gokartot illetően,
ezért most vasárnap lesz megrendezve a gokart
buli.
Akik most nem tudnak jönni, azok se keseredjenek
el, mert szeretnénk még egy gokartot a nyár végén.
Tehát találkozó 10:00-kor, most vasárnap
a Budaring bejáratánál.
Ismét HF1L Go-Kart
buli
2004.07.21.
-
18:15
Két időpont
merült fel a gokarttal kapcsolatban:
Nap: 2004. Július 25. (Vasárnap)
vagy Augusztus 1. (Vasárnap) Időpont: 10.00-13.00 Részvételi díj: 5.000 Ft (körülbelüli
összeg) Minimális létszám: 10-12 fő
Cím: Budapest, XI. ker. Budaörsi út,
a Floracoop Virágpiac területén Internet:www.budaring.hu
Az 5.000 Ft-ért nem garantált a 3 óra tiszta
vezetés, mert nem a pályát béreljük (ami 300.000
Ft lenne). Információink szerint minimum 5-7 darab
8 perces menetet jelent fejenként, mindenkinek.
Aki ezek tükrében jönni szeretne, az a FÓRUMBAN,
a Go-Kart topicban jelezze, megjelölve a neki
alkalmas időpontot is!
Bajnoki verseny képek:
Kanada, Indianapolis és Magny Cours
2004.07.17.
-
09:55
Tivi jóvoltából
elkészültek a legutolsó három bajnoki verseny
képei. A képek résznél megnézhetitek őket.
Francia bajnoki replay
2004.07.16.
-
09:05
A letöltés
résznél megtalálhatjátok a legutolsó bajnoki verseny
visszajátszását, valamint felkerültek a nem hivatalos
eredmények is.
- A Jordan csapat: a boxutca közlekedő sávjában
szigorúan tilos várakozni és tolatni !
- A BAR csapat: a boxutca közlekedő sávjában szigorúan
tilos várakozni !
- Ferrari csapat: gyorsabb versenyző elengedésekor
is be kell tartani a szabályokat - nem lehet ekkora
mértékben elhagyni a pályát !
- Ferrari csapat: merőlegesen továbbra sem lehet
visszajönni a pályára ennek a levét most Jolly
itta meg a verseny legvégén !
Kanada végeredmenyek
2004.07.15.
-
11:00
Végleges eredmény: Ati: 1 figyelmeztetés (Habi meglökése),
+20mp büntetés (Hmmmmm és Q2Kid együttes kilökése) Zuzu: 1 figyelmeztetés (Finiser
meglökése) Blaze1st: 1 figyelmeztetés (Qvazi
meglökése), +20mp büntetés (Ati kilökése) Habi: +20mp büntetés (Finiser
és Ati együttes kilökése) Tibke: 2 figyelmeztetés (Zuzu
kilökése) -> 1 bajnoki pont levonás Jolly: 1 figyelmeztetés (Tivi
meglökése)
Sajnos nagyon sok súlyos incidens volt a versenyen,
ilyeneket régóta nem láttunk már, nem is tudjuk
miért jöttek ismét "divatba"!
A teljesség igénye nélkül:
Volt olyan, hogy első szárny nélküli autó teljesen
roncsá tört egy előtte versenyben lévő autót.
Óvatos boxba hajtás helyett kiütött egy másik
versenyzőt.
Érdekes volt látni, hogy volt aki a vele együtt
kicsúszót a füvön meglökve (többiek elé tolva)
végezte ki.
Aztán voltak furcsa szituációk is, amikor valaki
az előző versenyző elengedése mellett döntött,
majd menet közben meggondolva magát végül is sikeresen
kiütött három autót saját magát is beleszámítva!
Ennél azért sokkal profibbak vagytok, gondoljuk
a nagy meleg lehetett az incidensek oka... :-)
Újra elérhető a "testvérlapunk"
2004.07.13.
-
22:00
Hosszabb szünet
után feltámadt poraiból testvéroldalunk a népszerű
Hungarian GP4 Masters. Az oldal meglehetősem hasonlít
a HF1L weboldalára, de ezt abszolút érthető a
szoros együttműködés tükrében. :-)
Aki vágyat érez egy kis GP4 nyüstölésre látogasson
el az alábbi oldalra: Hungarian
GP4 Masters
Frissítések
2004.07.13.
-
19:30
Jópár része
frissült az oldalnak, köztük a versenyzői statisztikák
is (Európa Nagydíj utáni állapot). Rápolti Zsolt
és Fata István a tartalék versenyzők közé került,
mert már több, mint 5 bajnoki versenyt kihagytak.
ZigZag a Ferrari csapat versenyzője lett, légyszíves
küldjél magadról adatokat (lásd Versenyzők szekció).
Egyben ez azt is jelenti, hogy üresedés van az
Arrows és a Williams csapatoknál.
Szerver áttelepítés
sikeresen befejeződött
2004.07.12.
-
20:47
A mai napon
új szolgáltatóhoz került a szerverünk. Itt egy
évre van kifizetve a szerver díj (2005. július
12-ig), de ezzel a közösen összedobott szerver
pénz teljesen el is fogyott. Emiatt majd ismét
fogunk szerver díjat szedni, várhatóan a nyár
végefelé. A részleteket időben közzé fogjuk tenni.
A szerver elméletben legalább olyan jó (ha nem
jobb...) internet kapcsolattal rendelkezik, mint
korábban, így nem számítok műszaki gondokra. Ha
ezek mégis előjönnének, akkor csütörtökig bőven
van idő megoldani. Tehát a megváltozott IP cím
kivételével más különbség nem lehet.
Szóval csütörtökön bajnoki verseny, de
most kivételesen gyertek hamarabb, 19:00
körül, hogy az esetleges problémákat legyen idő
megoldani! Addig is hajrá!
Azok akik már jó ideje nem jelentek meg
bajnokin / funrace-en, a következő 2-3 napban
légyszíves közöljék szándékaikat!
Kanyarátvágás ellenőrző
Magny Cours DAT file
2004.07.11.
-
13:04
FONTOS
letöltés!
Elkészült a Franciaországban használatos ellenőrző
dat file. Légyszíves töltsétek le és nézzetek
meg.
Sajnos bekövetkezett
a legrosszabb, amitől tartottam, az internetszolgáltatónk
nem szolgáltat többé, így a szerverünknek is új
helyet kell keresni. Ezt legkésőbb Július 14-én
meg kell tenni, ugyanis eddig van még internetünk.
Még nem biztos, de úgy tűnik lehetőségünk van
egy másik szolgáltatónál letölteni a maradék 4
hónapot, aki átveszi a hoppon maradt előfizetőket.
Azonban itt olyan magasak a havi árak, hogy a
4 hónap letelte után elég nagy összegeket kellene
fizetnünk. Ezt szerintem nem túl jó megoldás,
ezért kerestem egy olcsó, harmadik szolgáltatót,
ahova a jövő héten elviszem a szervert.
Így viszont, az 1 évre befizetett összegünk maradéka
az enyészeté lesz, kivéve, ha valaki tud egy olyan
társulatról, akik kitöltenék a mi és még másik
3-4 hoppon maradt csapat maradék idejét. Ebből
kijönne egy teljes évi 100mbit belföldi sebességű
internet elérés+server hosting részükre és mi
is a pénzünknél maradnánk.
Aki tud ilyen társulatról, sűrgősen jelezzen
e-mailben!
A mai és a szombati rendezvények természetesen
megrendezésre kerülnek!
Végleges eredmény: Tibke: 1 figyelmeztetés (Ati
meglökése, aki emiatt meglöki KiMika-t) ->
1 bajnoki pont levonás Wanille: 1 figyelmeztetés (Zuzu
meglökése) CartBoy: 1 figyelmeztetés (hmmmmm
meglökése) KiMika: 1 figyelmeztetés (Jolly
meglökése) Jolly: 1 figyelmeztetés (hmmmmm
meglökése) -> 1 bajnoki pont levonás KiMika: +20mp büntetés (Mozso
meglökése)
Kanada bajnoki PONTOS
időpont
2004.06.16.
-
12:05
A BT a következő
döntést hozta az általatok adott visszajelzések
alapján, kompromisszumos megoldásként:
Időmérő kezdete: 19:00 (szombat, június 19.)
Időmérő hossza: szokásos 15 perc
Warm-up hossza: szokásos 10-15 perc
Verseny kezdete: kb. 19:35 (szombat, június
19.)
Légyszíves legyetek pontosak, a szerver már
17-18 órától menni fog, elkerülendő, a legutolsó
pillanatban felmerülő problémákat.
Kanada bajnoki verseny
2004.06.14.
-
11:11
Mivel nagyon
úgy tűnik, hogy szombaton lesz a bajnoki, mi lenne
ha nem este 21-kor kezdenénk, hanem 17-18 óra
körül? Akkor még mindenki el tud menni este bulizni.
A fórumban jelezzetek.
Spanyol, Monacó és
Nurburgring képek
2004.06.09.
-
22:50
Meglehetősen
látványos képek formájában elkészült Tivi tudósítása
az utolsó három bajnoki versenyről. Érdemes megnézni!
! FONTOS ! elhalasztott
bajnoki verseny
2004.06.09.
-
11:22
A jövő hét csütörtökön
(Jún. 17.) megrendezésre kerülő bajnoki versenyt
két nappal későbbre, tehát Június 19-re kellett
elhalasztanunk, mert sajnos a 3 aktív BT tagból
egy sem ér rá azon a napon. BT tagok nélkül pedig
nem lehet lebonyolítani a versenyt.
Remélem még időben szóltunk, bár csak most lett
egyértelmű, hogy nem érünk haza addigra, ki ezért,
ki azért, de halaszthatatlan okok miatt.
A másik megoldás a kb. 23 órás kezdés lenne,
de akkor hajnali egy óraig sem lenne vége a versenynek,
amit viszont szintén nem jó megoldás, már így
is sokan nehezményezték, hogy sokáig tart a bajnoki.
Tehát Június 19-én, szombaton lesz a Kanadában
megrendezett bajnoki verseny!
Osztrák és Maláj képek
2004.06.09.
-
11:20
Felkerültek
a két, régen futott bajnoki verseny képei, a szokásos
helyen megtalálhatjátok őket. Igyekszünk a többi
elmaradást is pótolni hamarosan.
Elég sok incidens volt a versenyen, próbáltunk
ilyenkor mindkét résztvevő fél szemszögéből is
igazságos döntést hozni. Volt számos olyan baleset
is, ami elkerülhetetlen volt a monacói pálya adottságainak
köszönhetően. De voltak amik nem.
Azt hiszem szegény Jolly szenvedett a legtöbbet,
mindig olyan helyen és időben volt, amikor rajta
kívülálló okok miatt lehetetlen helyzetbe hozták,
ugyanakkor a másik fél sem volt egyértelműen bűnös.
A sors hozta így, pont mint előző hétvégén a Forma
1-en. Ettől függetlenül nagyon peches volt.
Szeretnénk minden leköröző pilóta figyelmét felhívni,
hogy gondoljanak a lekörözött pilóták testi épségére
is, legyen nekik is hely.
Hamarosan a pontverseny eredényei is frissítve
lesznek, köszi a türelmet.
Barcelona végeredmenyek
2004.05.27.
-
19:20
Végleges eredmény: Tibke: 1 figyelmeztetés (Ati
meglökése)
Vágás egyáltalán nem volt, ez remek hír.
Funrace rangsor
2004.05.13.
-
15:54
Mint az elmúlt
néhány funrace folyamán már tapasztaltátok, egy
kis újítást vezettünk be a csütörtöki nem hivatalos
versennyel kapcsolatban, amit most össze is foglalnánk:
Ha a BT megfelelőnek találja a helyzetet a funrace
lebonyolítására - értsd. elegen vagyunk - a játék
chatjében meghírdeti azt. Első lépésként egy 3
körös (egy mért kör) időmérést fogunk végrehajtani.
(aki ennél többet tesz meg, az csak a mezőny legvégéről
vághat neki a versenynek).
Az időmérésre 5 perc áll rendelkezésére mindenkinek.
(figyeljetek a felvezető körben a másik elengedésére!)
Ennek eredménye alapján készül el a rajtsorrend.
Minden szokásos HF1L verseny szabály érvényes,
csak a versenytáv 26%-ra zsugorodik a szokásos
50%-ról.
Egy gumicserét kötelező beiktatni. A verseny
eredménye egy un. eredményességi index alapján
kerül fel a webre. Mivel a BT-nek nincs időhiány
miatt 100%-os ellenörzésre lehetősége a futamról
(vágások, lökések, szabálytalan manőverek stb.),
így egy egyszerűsített értékelés alapján fog eredményt
hírdetni.
Ha nincs három nappal a futamot követően óvás
bejelentve a BT-nél, a versenyt követő screeshot
alapján lesz kiosztva az eredményességi index
az első 8 befutó részére. Ha óvás érkezik, azt
természetessen kiértékeljük és ha szükséges szankcionáljuk.
Kanyarátvágás ellenőrző
Barcelona DAT file
2004.05.05.
-
13:44
FONTOS
letöltés!
Elkészült a Barcelónában használatos ellenőrző
dat file. Légyszíves töltsétek le és nézzetek
meg.
Habi: +10mp büntetés (4 darab
vágás) Tomi: +10mp büntetés (4 darab
vágás) Q2Kid: +10mp büntetés (4 darab
vágás) Finiser: +15mp büntetés (5 darab
vágás) Wanille: +15mp büntetés (5 darab
vágás) hmmmmm: +25mp büntetés (7 darab
vágás) Tibke: +45mp büntetés (11 darab
vágás)
Kanyarátvágás ellenőrző
San Marino DAT file
2004.04.22.
-
18:25
FONTOS
letöltés!
Elkészült az Imolában használatos ellenőrző dat
file. Légyszíves töltsétek le és nézzetek meg.
Mellékelve van egy replay is, azon látszik a pályán
hol vannak a vágások, lehet nézegetni.
Kicsit megkésve
ugyan, de itt vannak az eredmények.
A végleges eredmény: hmmmmm: +20mp büntetés (Finiser
meglökése) ksgy: 2 figyelmeztetés (hmmmmm
és Miki meglökése)-> 1 bajnoki pont levonás,
mert két figyelmeztetést gyűjtött össze Ali Killer: 1 figyelmeztetés
(Mozso meglökése)-> 1 bajnoki pont levonás,
mert két figyelmeztetést gyűjtött össze Miki: 1 figyelmeztetés (figyelmetlen
visszatérés a pályára, érdemes megnézni az ugratást
:-D) Q2Kid: 1 figyelmeztetés (Ati
meglökése)
Mozso: +15mp büntetés (5 darab
vágás) Wanille: +15mp büntetés (5 darab
vágás) Qvazi: +5mp büntetés (3 darab
vágás) Habi: +5mp büntetés (3 darab
vágás) Tibke: +10mp büntetés (4 darab
vágás)
Blaze1st: 1 bajnoki pont levonás
(chatelés)
Malajzia végeredmenyek
2004.04.07.
-
23:59
A végleges eredmény: hmmmmm: 1 figyelmeztetés (figyelmetlen
visszatérés a pályára, Tivi kiütése)-> 1 bajnoki
pont levonás, mert két figyelmeztetést gyűjtött
össze AliKiller: 1 figyelmeztetés (Tomi
meglökése) Ati: 1 figyelmeztetés (figyelmetlen
visszatérés a pályára a rajt után) és +20mp büntetés
(Blaze1st meglökése) Finiser: 1 figyelmeztetés (figyelmetlen
visszatérés a pályára, Qvazi kiütése)-> 1 bajnoki
pont levonás, mert két figyelmeztetést gyűjtött
össze Tibke: 1 figyelmeztetés (Habi
meglökése) Tivi: 1 figyelmeztetés (Qvazi
meglökése)
Kanyarátvágás ellenőrző
Ausztria DAT file
2004.04.07.
-
11:19
FONTOS
letöltés!
Elkészült az Ausztriában használatos ellenőrző
dat file. Légyszíves töltsétek le és nézzetek
meg. Mellékelve van egy replay is, azon látszik
a pályán hol vannak a vágások, lehet nézegetni.
Az eddigi funraceeken nagyon sokat vágott mindenki,
szinte az összes körben volt valami. A holnapi
bajnokin figyeljen mindenki jobban!
Végre elkészültek
az első képek a bahrain-i pályáról az F1C-hez.
Egészen jól néz ki, reményeink szerint ezen a
pályán fogunk összel megrendezni a Bahrain GP-t.
Addigra biztos el is készül, akit érdekel, itt
megnézheti a többi képet is.
Maláj bajnoki telemetria
adatok
2004.03.27.
-
08:40
Akit érdekel,
innen
letöltheti az eddig beérkezett telemetria adatokat.
Továbbra is várunk még pár telemetria file-t.
Légyszíves küldjétek őket.
Felraktam egy újabb setup gyűjteményt (TKD),
a letöltéseknél megtaláljátok őket.
Maláj bajnoki replay
2004.03.26.
-
09:20
A letöltések
részhez felkerült a szerver replay, míg a versenynaptárban
megtekinthető a nemhivatalos időmérő és verseny
eredmények. Ne felejtsétek el a telemetriát
elküldeni, ma (péntek este) 24:00 a határidő!
Telemetria mentése
mostantól kötelező lett!
2004.03.25.
-
14:15
FONTOS Szabálymodosítás!
Minden vesenyző érdekében az időmérő eredmények
100%-os tisztaságának megállapítására a BT a következő,
a ma esti (Maláj Nagydíjat is beleértve) bajnoki
futamtól a következő új szabály bevezetését hírdeti
meg:
Az időmérő menete nem változik, DE a versenyzőnek
a 15 perces időablakban futott érvényes mért köreiről
(jellemzően 2 kör), köteles lementeni telemetriás
adatait és elküldeni a BT email címére (mozso@hsw.hu)
a versenyt követő 24 órán belül. Aki ezt
elmulasztja annak mért körei érvénytelenek lesznek
és utólagos idő ill. ha ez irreveláns, akkor pontbüntetéssel
(vagy versenye érvénytelenítésével) lesz súlytva.
Hogyan is kell lementeni a telemetriát:
Praktiukusan: megfutod az első mért körödet. Visszaugrasz
a menübe. Telemetria gomb. Kijelölöd és mented
a mért(!) kört a telemetria programban. Majd megkezded
néhány perc múlva a következő mért körödet és
újra lemented, ahogy az előbb. FONTOS, hogy
minden mért kör után azonnal kell menteni a telemetriát,
nem szabad a mentés előtt beűlni az autóba!
A lementett file nem íródik felül a második mentést
követően, tehát nem igényel semmilyen átnevezést
manuálisan. Sőt ha a file-t bárminemű módosítás
"éri", értelem szerűen érvénytelennek
tekintendő, ld. fenn.
A lementett telemetria file az F1C\Telemetry\Laps
könyvtárban van.
A versenyt követően nem kell semmit menteni,
az ott van a szerver replay-ban, amit a következőkben
egy új analizálási módszerrel is megnézünk minden
versenyzőnél.
BT nevében,
tivi
Ausztrália végeredmenyek
2004.03.25.
-
14:05
Nagyon sok szabálytalanság
volt a szezonnyitó futamon. A büntetések tükrözik
is a sok kihágást. Ezzel nagyon sok munkát adtatok
sajnos a BT-nek. A mai versenyen figyeljen mindenki
jobban! A büntetésekből látszik, hogy az óvatos,
de szabályosan versenyző pilóták jobb eredményt
érhetnek el, mint az aggresszív és a szabályok
határait feszegető versenyzők.
A fentiek tükrében íme a végleges eredmény: Finiser: 1 figyelmeztetés (Zuzu
meglökése a rajtnál) KiMika: 2 figyelmeztetés (Dave
kilökése az időmérőn, hmmmmm meglökése a versenyen),
ezért egy bajnoki pont levonás. Továbbá +20mp
büntetés (Iroland meglökése), +20mp büntetés (Mozso
meglökése), valamint +20mp időbüntetés (6 vágás) hmmmmm: 1 figyelmeztetés (Q2Kid
meglökése) Tivi: egy bajnoki pont levonás
(figyelmetlen visszatérés a pályára, Habi kiütése) Mozso: egy bajnoki pont levonás
(rajtbaleset okozása) Zuzu: 1 figyelmeztetés (Mozso
kiütése) Qvazi: +20mp büntetés (KiMika
meglökése) Tibke: +5mp büntetés (3 darab
vágás) Gat: +10mp büntetés (4 darab
vágás) Ati: +5mp büntetés (3 darab vágás) Blaze1st: +15mp büntetés (5 darab
vágás) Finiser: +5mp büntetés (3 darab
vágás) Iroland: 1 figyelmeztetés és
a 8. helyezés elvétele (hihetetlen sok vágás,
ez így nem lesz jó)
Kanyarátvágás ellenőrző
Malajzia DAT file
2004.03.23.
-
11:39
FONTOS
letöltés!
Elkészült a Sepangban használatos ellenőrző dat
file. Légyszíves töltsétek le és nézzetek meg.
Mellékelve van egy replay is, azon látszik a pályán
hol vannak a vágások, lehet nézegetni.
Fent vannak
a bajnoki verseny képei, lehet nézegetni. Szintén
elérhető a replay és a nemhivatalos eremények.
Kanyarátvágás ellenőrző
Ausztrália DAT file
2004.03.11.
-
11:59
FONTOS
letöltés!
Elkészült az Albert Parkban használatos ellenőrző
dat file. Légyszíves töltsétek le és nézzetek
meg. Mellékelve van egy replay is, azon látszik
a pályán hol vannak a vágások, lehet nézegetni.
Három új versenyzővel
gyarapodott a bajnokság. Habi
(Minardi), Tomi (McLaren) és
Ksgy (tartalék 1). Van egy visszatérő
régi pilótánk is, Tibke (Renault)
személyében. Légyszíves küldjétek el az adataitokat,
hogy a versenyzők oldalra felrakhassuk őket.
Aki eddig nem küldött fényképet, az is küldje,
szeretnénk lecserélni a sok kérdőjeles ikont a
versenyzők résznél.
!!! HF1L 2004-es évad
!!! - új szabályok
2004.03.10.
-
15:50
Elkészültek
a szabálymódosítások, amiket gyorsan közzé is
teszünk, de mindenki olvassa el a teljes szabályrendszert
még egyszer a 2004-es évad előtt!
Akkor a módosítások:
A Bírói Testület négy, a bajnokságban
is aktívan résztvevő tagból áll: Gat,
Mozso,Qvazi
és Tivi (akik közül Gat elfoglaltságai
miatt tartalékos státuszba került).
------------------------------------------
Rajtnál való kiugrás (két tizedmásodpercnél
több): 20mp időbüntetés.
Egyértelmű hátulról való meglökés:
20mp időbüntetés.
Szándékos és/vagy felelőtlen hátulról
való meglökés: 20mp időbüntetés. Továbbá
kettő bajnoki pont levonás.
Rajtbaleset okozása (kettő másik autó
érintett): 20mp időbüntetés. Továbbá
egy bajnoki pont levonás.
Nagy rajtbaleset okozása (kettőnél
több másik autó érintett): 20mp időbüntetés.
Továbbá kettő bajnoki pont levonás, illetve
adott esetben következő bajnoki versenyről való
eltíltás.
Boxutca kijáratát jelző fehér vonal
átlépése több, mint az autó felével:
10mp időbüntetés.
Chatelési szabály megszegése:
1 bajnoki pont levonás.
Folyamatos (2-nél többszöri, szándékos)
pálya átvágás: minden egyes további
vágás 5mp időbüntetés. Pl. három vágás: 5mp
büntetés, négy vágás: 10mp és így tovább.
Három mért kör megtételének elmulasztása
Warm-Up alatt: 1 figyelmeztetés.
(elévülés 2 verseny után)
Nagy baleset okozása funrace-en:
1 figyelmeztetés. (elévülés 2 verseny után)
2 figyelmeztetés összegyűjtése:
1 bajnoki pont levonás. (minden egyes figyelmeztetés
2 verseny után évül el)
A Bírói Testület
a szerver visszajátszás elemzése után osztja ki
a büntetéseket.
Azok, akik bármilyen okból
20mp-es időbüntetést kapnának, de a verseny befejezése
előtt elhagyják a szervert vagy az időbüntetés
irreleváns számukra, figyelmeztetéssel vagy egy
bajnoki pont levonással lesznek büntetve.
(Egyenértékű a 2003-as áthajtásos büntetés szankcionálásával.)
------------------------------------------
A 2004-es évadtól kezdődően
lehetőség van tartalék versenyzőként résztvenni
a bajnokságban.
A tartalék versenyző lehetőségei:
részt vehet a nem hivatalos és a bajnoki
versenyeken, abban az esetben, ha van szabad
autó
ha a bajnoki versenyen mind a 21 aktív
HF1L versenyző jelen van, akkor a tartalék versenyzők
nem indulhatnak
csapatpontot nem szerezhet, hiszen
előfordulhat, hogy más-más autóba tud csak beülni
egyéni pontokat viszont szerezhet és versenyezhet
az egyéni bajnoki címért
az összes szabály vonatkozik rá
adott esetben (üresedés) átülhet az aktív
HF1L pilóták közé (helyét egy másik tartalék
pilóta veheti át) feltéve, ha ezt írásban
kéri és a BT jóváhagyja
Tehát megszűnt az áthajtásos büntetés! Senki
ne akarja ezekután így letölteni a büntetését!
Holnap legyetek óvatosak a bajnoki versenyen,
a kanyarok átvágására ugyanazok a szabályok vonatkoznak,
mint eddig. Lásd szabályzat.
!!! HF1L 2004-es évad
!!! - március 11.
2004.03.04.
-
14:40
A következő
bajnoki évad március 11-én, csütörtökön fog kezdődni,
az Ausztrál Nagydíjjal. Minden a szokásos lesz,
találkozó az IRC-en, stb. Lehet melegíteni a gumikat
addig is.
Most csütürtükön gyakorlás és verseny lesz természetesen.
Gyertek el minél többen!
Aki szeretne szabályváltoztatásokat, az írja
meg a Bírói Testületnek még ezen a héten, mert
akkor meg van időnk megvitatni. Az első bajnoki
verseny hetéig szeretnénk az összes kérdést tisztázni
a szabályokkal kapcsolatban.
Japán végeredmenyek
2004.03.04.
-
14:35
Íme a végleges
eredmény: Q2Kid: +20mp büntetés (Miki meglökése) Finiser: +20mp büntetés (Iroland
meglökése), kilépett, de büntetését nem töltötte
le, ezért 1 pont levonás Jolly: figyelmeztetés (figyelmetlen
visszatérés a pályára) Bmw-m5: +10mp büntetés (4 darab
vágás) Q2Kid: +5mp büntetés (3 darab
vágás) Jolly: +5mp büntetés (3 darab
vágás)
Véget ért az első HF1L
évad
2004.02.21.
-
12:10
Hát megértük
ezt is. Bár én technikai gondok miatt sajnos nem
lehettem ott, de a suzukai idényzáró futam teljesítésével
lezárúlt a HF1L első teljes évadja. Sok minden
történt tavaly május óta, és az igazából tanulóévnek
szánt idő alatt biztos vagyok benne, hogy mindannyian
sokat tanultunk. Voltak rossz és jó tapasztalatok,
szép és kevésbe szép emlékek, de remélem a végső
mérleg mindenki számára pozitív. Úgy gondoljuk
a csapat profibb és összeszokottabb lett, talán
pár a kezdetben megkérdőjelezett döntésünk is
elfogadást nyert.
Bár én, mint az egyik szervező sohasem vagyok
semmivel sem elégedett (foglalkozási ártalom),
úgy gondolom egészen kellemes volt az idény vége.
A maradék hibákat meg majd közösen kijavítjuk!
A HF1L történetének első bajnoka Bobok
Tivadar (Tivi), csak gratulálni tudunk! Szép volt.
Mint szervezők szeretnénk kivétel nélkül mindenkinek
gratulálni a HF1L versenyzői közül, a következő
évad csak még jobb lehet! Öröm volt együtt versenyezni.
:-D
Nem tervezünk nagy szünetet az új évad előtt,
minek is, hiszen mind versenyezni szeretnénk,
de azt hiszem 2-4 hét bajnoki verseny nélküli
szabadság mindenkinek jól jön majd. Ezen időszakban
lehetne két új pályán menni (Valencia és Donington),
amit Iroland alakított át a HF1L igényeinek megfelelően.
Íme a végleges
eredmény: KiMika: +10mp büntetés vágás
miatt Ati: Bmw-M5 meglökése (letöltötte) Wanille: Mozso meglökése (letöltötte) Arpad Dave: +20mp büntetés (Iroland
meglökése), kilépett, de büntetését nem töltötte
le, ezért 1 pont levonás Q2Kid: 2x20mp büntetés (Iroland
és Arpad Dave meglökése), kilépett, de büntetését
nem töltötte le, ezért 2 pont levonás Zuzu: Finiser meglökése (letöltötte) hmmmmm: SaubyBoy meglökése (letöltötte) Tivi: versenyből való kizárás,
mert szembe ment a forgalommal és 2 figyelmeztetés
(szabálytalan közlekedési formulák használata
miatt)
Kanyarátvágás ellenőrző
Suzuka DAT file
2004.02.10.
-
15:40
FONTOS
letöltés!
Elkészült a Suzukában használatos ellenőrző dat
file. Légyszíves töltsétek le és nézzetek meg.
Mellékelve van egy replay is, azon látszik a pályán
hol vannak a vágások, lehet nézegetni.
A BT legutolsó
"ülése" alatt a következő döntéseket
hozta:
VÁGÁSOK: 2-nél több pálya átvágás esetén
az egyszeri 20mp-es büntetés helyett minden
egyes további vágás 5mp időbüntetést von maga
után. Tehát 3 vágás: 5mp büntetés, 4
vágás: 10mp és így tovább. Ezzel kedveztünk a
picit hibázóknak, de jobban lesznek büntetve a
notórius "rövidítők". :-D
VÁGÁSOK MEGÁLLAPÍTÁSA (Wanille javaslata):
A javaslatot elutasítottuk, az autó felét egyszerűbb
nyomon követni.
FIGYELMEZTETÉSEK (SaubyBoy javaslata): Javaslatot elfogadtuk. Mostantól figyelmeztetést
kap, aki nagy balesetet okoz a funrace-eken!
Az első ilyet Gat kapja a csütörtöki indianapolisi
második funrace rajtja miatt.
WARM-UP (hmmmmm javaslata): Javaslatot elfogadtuk. Ezentúl mindenkinek
kötelező minimum három kört menni a warm-up-on,
aki ennek nem tesz eleget, az 1 figyelmeztetést
kap!
A változások a következő bajnokin már életbe
lépnek!
Kanyarátvágás ellenőrző
Indianapolis DAT file
2004.02.01.
-
20:10
FONTOS
letöltés!
Elkészült az Indianapolisban használatos ellenőrző
dat file. Légyszíves töltsétek le és nézzetek
meg. A többségnek, akik eljöttek csütörtökön és
szombaton már van replay-ük is hozzá. Akiknek
nem lenne, töltsenek be egy offline versenyt és
menjenek pár kört.
Főleg a pályaátvágások
terén lesznek változások, amit a BT a következő
ülésén fog megvitatni. Addig is mindenkinek a
figyelmébe ajánljuk a Szabályzat 6.5-ös
pontját, amit még egyértelműbbé tettünk.
Monza végeredmenyek
2004.01.29.
-
10:15
Megvan a monzai
verseny végeredménye. Sajnos sok büntetés lett
kiosztva, főleg a vágások miatt. Egy dolgot azonban
nem szabad elfelejteni, a többség leszavazta,
hogy az Ascari után ki lehessen menni a pályáról
az autó felénél többel, viszont ezzel szemben
nagyon sokan mégis kimentek!
Íme a végleges eredmény: KiMika: +20mp büntetés vágás
miatt, +20mp büntetés (Mozso meglökése) Qvazi: +20mp büntetés vágás miatt Jolly: +20mp büntetés vágás miatt Iroland: +20mp büntetés (Gat
meglökése) Ati: +20mp büntetés (Miki meglökése),
3 figyelmeztetés: 2x Tivi meglökése, 1x veszélyes
visszajövetel a pályára, a 3 figyelmeztetés miatt
1 pont levonás Wanille: +20mp büntetés vágás
miatt Tivi: +20mp büntetés vágás miatt Arpad Dave: +20mp büntetés vágás
miatt, 1 figyelmeztetés amiért Qvazit nehéz helyzetbe
hozta a lekörözésnél Q2Kid: +20mp büntetés vágás miatt Fata Istvan: 1figyelmeztetés
(veszélyes visszajövetel a pályára)
Aki nem biztos abban, hogy miért kapott büntetést,
az nézze meg az elemző program és a replay segítségével.
Azokat a pályaelhagyásokat számítottuk csak, ahol
egyértelmű volt a rövidítés szándéka.
Légyszíves mindenki vegye komolyabban. Lehet
azért vágások nélkül is gyorsan menni! Kár emiatt
elveszíteni egy keservesen megszerzett jó helyezést!
Helyesbítés
2004.01.26.
-
22:20
Vasárnap este
egy félig befejezett verziójú pályáátvágás elemző
lett feltöltve az én hibámból (sokmindent nem
jelzett). Ráadásul a mintaképek között is volt
egy hibás. Aki vasárnap este óta letöltötte az
elemző programot, töltse le újra! Bocsi a kellemetlenség
miatt.
Ahogy ígértük,
letölthető a kanyarok átvágását ellenőrző program.
Mostantól kezdve ez a program fog támpontot adni,
ki mikor és hol vágott. Ez egyrészt megkönnyíti
a BT munkáját (nem kell minden versenyzőnek a
teljes versenyét végignézni), másrészről viszont
mindenki megnézheti az összes versenyző minden
adatát. Így nem kell "vakon megbízni a BT-ben",
mindenki a saját szemével láthatja miért kapott
büntetést.
Szeretnénk mindenkinek a figyelmét felhívni,
hogy mellékelve van egy olvass_el.txt
file is, amit tényleg el kellene olvasni! Ebben
le van írva pár elbírálási elv, hiszen nem minden
pályaelhagyás szándékos.
Készen vannak
az Olasz bajnokin készült képek. Most is volt
esemény bőven, ismét lesz dolga a BT-nek sajnos.
Pedig a rajtnál majdnem minden jónak tűnt.
Részletes statisztikák
2004.01.21.
-
22:05
Tivivel közösen
kiszámítottuk minden jelenleg aktív versenyzőnek
a statisztikáját. Ezeket megtekinthetitek a Versenyzők
menü alatt.
Bár éppen most kezdett el Wanille is fotókat
gyűjteni a HF1L tagokról (korábban pont Ő javasolta
a fotók összegyűjtését nekem), most én is felraktam
azokat. Szerintem nagyon jó ötlet, picit személyesebb
légkört ad a HF1L-nek. Remélem Wanille is hasonló
megfontolásból kezdte el a szervezkedést és megosztjuk
amink van. :-D
Szóval a hiányzó adatokat: születési év, kormány
típusa, önarckép és esetleges saját weboldal
küldjétek el Wanillenek vagy a BT-nek.
Belga bajnoki eredmények,
csütörtökön Monza!
2004.01.20.
-
00:25
Megszülettek
a hivatalos eredmények a legutolsó bajnoki versenyről.
Íme a végleges eredmény: hmmmmm: +20mp büntetés vágás
miatt Finiser: +20mp büntetés vágás
miatt Ati: +20mp büntetés és 1 pont
levonás, lásd szabályok: Rajtbaleset okozása besorolást
kapott Gat: kétszer 20mp büntetés boxkijárat
kétszeri átlépése miatt Iroland: kétszer 20mp büntetés
boxkijárat kétszeri átlépése miatt Zuzu: -1 pont
büntetés (chatelés időmérő közben), 1 versenyre
felfüggesztett eltiltás, mert másokat veszélyeztetett,
amikor három keréken autózott Wanille: Iroland meglökése (letöltötte),
így nincs külön büntetés
A pálya átvágásoknál a 2 hete alkalmazott +20mp-es
időbüntetést használtuk, ezzel egy időben a szabályokat
is módosítottuk (lásd előző hír)!
Sajnos emiatt hmmmmm elvesztette első helyét
(pedig nagyon szépen ment), de a szabály az szabály.
Tivi és KiMika esetében pontosan ugyanúgy jártunk
el, mint hmmmmm és Tivi esetében a Magyar Bajnokin,
ugyanis a szerver lag miatt a két eset tökéletesen
megegyezik.
Azonban azóta sikerült megoldani a szerver problémáit,
így Monzában már nem kell számítani azokra a fúrcsa
lagokra!
A fentiek tükrében nem volt egy jó verseny,
Monzában sokkal komolyabb hozzáállást várunk!
Szabálymódosítások
- nagyon fontos!
2004.01.20.
-
00:05
A BT hétfői
ülésén az alábbi szabálymódosításokat hozta:
- pálya átvágás +20mp büntetéssel jár
mostantól, az utolsó helyezés túl szigorú
és soha nem alkalmaztuk az utolsó helyre való
sorolást a bajnokság történetében egyébként
- Monzában nem legális a fehér vonalat
az autó felénél többel átlépni a hátsó kanyargós
szekcióban sem
- a versenyen alatt egy esetben lehet chatelni,
ha megvan az 50%-os kiesési arány az első 2 körben,
ekkor csak és kizárólag az: "50%
megvan" irást lehet használni, de
bárki bemondhatja
Az 50%-os bemondást azért engedélyeztük, mert
a monzai egyenesben olyan nagy a sebesség, hogy
a korábbi bevált módszerrel ezen a pályán lehetetlen
megállapítani a boxban lévők pontos számát.
Gyűjtés Baumgartnernek
- segítsünk mi is!
2004.01.19.
-
14:10
A Baumgartner
Team a Minardi csapat mindkét autójának két oldalán
egy-egy helyet fenntart a Baumgartner Zsolt támogatói
klub tagjainak részére. A támogatói klub tagja
lehet mindenki, aki erkölcsi vagy anyagi hozzájárulásával
szeretné elősegíteni Baumgartner Zsolt Forma 1-es
versenyzését. Az 1000,- Ft feletti támogatók
nevét - hozzájárulásuk esetén - minden futamot
követő héten közzéteszik a Nemzeti Sportban. Az
5000,- Ft-ot meghaladó támogatók egyedi
ajándékot kapnak Az 1.000.000,- Ft összeget
meghaladó támogatást nyújtók nevét - hozzájárulásuk
esetén - minden versenyen megjelenítik a versenyautókon,
a támogatásra vonatkozó megállapodásban foglaltak
szerint.
Tegnap a funrace-en
picit sok volt szerintem az ütközés. Nagyon nem
lesz ez így jó a bajnokin jövő héten. Légyszíves
mindenki gyakorolja, hol van az a pont, ahol időmérőn
/ versenyen fékeznie kell. Teletankolva más az
autó, miért kell ezt mindig elmondani?
A fórumban a "Követési távolság és az
a bizonyos első kör" topicban sokan leírtuk
hogyan kell fékezni. Remélem a jövőben nem lesznek
ilyen rajtincidensek.
Belga bajnoki képek
2004.01.15.
-
15:10
Készen vannak
a legutolsó bajnoki versenyen készült képek. Nehéz
volt kiválasztani azt a 15-öt ami felkerült, annyira
sok esemény volt. Főleg az első kör sikerült nagyon
felemásra, a hátsó régióban el sem hittem mi minden
történt. Szóhoz sem jutok szinte.
Ilyen esetben a szabályok szerint van restart,
vagyis 50%-os feladásnál az első 2 kör során.
Ez most is simán meglett volna, de nem éltetek
vele. Azért reméljük a jövőben nem lesznek ilyenek
és levonjátok a tanulságokat. Végeredmények remélhetőleg
még ezen a héten fent lesznek.
Szerver gondok megoldva?
2004.01.11.
-
14:10
Először is köszönjük,
hogy tegnap eljöttetek, mert sokat segített a
szerver hiba felderítésében. Valamelyest normalizálódott
a légkör is, a bajnokin történtek után. Ennek
is örülünk. Bár még nem merem 100%-ra mondani,
hogy minden teljesen rendben van a szervert illetően,
de úgy tűnik valamit sikerült találni.
A szervert kb. 1 hónapja optimalizáltam, így
80-90FPS-t tudott 15-16 versenyzővel. Tivi elmélete
helyesnek bizonyult, miszerint ha az F1C tartósan
66FPS fölött megy, akkor elkezd akadozni a grafika
és emiatt maga a játék is. Ez a jelenség off-line
is jelentkezhet egyeseknél, aki az utóbbi időben
lecserélte a gépét és mostanában furcsa dolgokat
csinál a játék, az próbálja ki, ha 66 alá szorítja
az FPS-t valamilyen módon (antialising bekapcsolásával
pl).
Mindenesetre a szerveren a grafikai részletesség
növelésével a ping 110ms-ról stabilan visszaesett
40-50-re és a tegnapi teszten simán lehetett centizgetni
a többi autót. Mivel nem engedhetünk meg még egy
ilyen extrém lagos bajnoki versenyt, csütörtökön
tényleg kérünk mindenkit, hogy jöjjön el a tesztre,
mert biztos ami tuti szeretnénk finomhangolni
a szervert. Ugyanis az sem jó, ha a szerver FPS
25 alá esik, mert akkor megint csak megnő a ping.
Aki játszott LAN-on korábban, azoknak ismerős
lehet ez a jelenség (internetes játék instabil
túl nagy FPS esetén), a Quake2-ben pl. ezért (is)
van a cl_maxfps változó. Sajnos ilyen nincs az
F1C-ben, így manuálisan kell beállítani. Esetleg
még a VSYNC bekapcsolása lehet a végleges megoldás,
az elvileg 60FPS-re fixen lekorlátozza a szervert,
ezt is szeretnénk csütörtökön kipróbálni. (thx
Blaze1st)
Átigazolások
2004.01.11.
-
14:00
Volt némi mozgás
a versenyzőket illetően amit most az adatbázisban
is kijavítottam.
Atyka: elbúcsúzott tőlünk, időhiány
miatt nem tud versenyezni Pitti: szintén kilépett, egyéb
elfoglaltságok miatt Fabcsy: is abbahagyta, az általa
eddig koordinált túraautó bajnokságok miatt nincs
ideje az F1C-re, de azért remélen a R.I.P elkészül
(hallod Fabcsy ! :-D)
Wanille: átigazolt a BAR csapatba
Fabcsy helyére Arpad Dave: régi-új ismerős,
a Sauberbe került Finiser: mostantól az Arrowsban
versenyzik, mégis csak jobb csapatárssal, mint
egyedül a Minardiban.
Mit is lehetne erre
mondani???
2004.01.09.
-
01:25
Először is nem
szívesen teszem amit teszek, de vannak bizonyos
íratlan szabályok, amiket azt hittem minden HF1L
versenyző magáénak vall. De ami sok az sok!
12 bajnoki versenyen keresztül mindig a Ti (értsd
főleg hátsó alakzatok) érdekeiteket néztük. Mindig
lenyeltük a békát, hogy a BT és néhány gyorsabb
versenyző volt okolva a restartok miatt, pedig
egyszer össze kéne már számolni miért is voltak
azok az új rajtok! Ki is okozta a balesetek többségét??
Mi jót akartunk azzal, hogy újraindítottuk a játékot,
amikor sokan kiestek, gondolva arra, hogy nekik
is legyen versenyzési élményük.
Érdekes, hogy szinte senkinek sem tűnt fel, hogy
amikor az állítólagos "élmenők" miatt
volt új rajt, akkor majdnem minden elől lévő pilóta
kilépett és nem összetörte magát. Majd mindenki
elfelejti, hogy mi akkor azért léptünk ki, mert
sokan elvéreztek az első kanyarban. Nem akartunk
páran versenyezni, mert akkor meg az lett volna
a duma, hogy bezzeg ha nem esik ki az élről valaki,
akkor nincs restart.
Mivel lényegében 12 verseny alatt sem voltatok
képesek elsőre tiszta rajtot produkálni (kivétel
Barcelona és Monaco) megszüntettük a jószívűségen
alapuló restartokat. Túl sokat foglalkoztunk azzal,
mi történik hátul, közben nem volt semmi előrelépés
a rajtbalesetek számát illetően. Ki lett hírdetve,
mely 2 esetben lehet új rajt, eme pontok 2003.
Május 30-óta benne voltak a szabálykönyvben! Sohasem
hittük, hogy ennyire szigorúnak kell majd lennünk,
de így alakult.
A magyar bajnokin volt először új rajt, szigorúan
véve a szabályokat, 16 versenyzőből 9 lépett ki
az első 2 körben, tehát jogos volt az új rajt.
Persze, mint mindig, most is megkaptuk, hogy megint
az élmenők miatt volt. Nem tudom miért annyira
naívak egyesek itt, hogy azt feltételezik, hogy
XY a másik kedvéért kilép a versenyből, ezzel
elrontva a saját örömét. Ráadásul valami rejtett
telepátia segítségével rávesz 8 másik embert is
a kilépésre! Hogy is van ez?!
Belga bajnoki:
- a második kör kezdetéig (321.660 mp)
senki nem adta fel a versenyt a 15 versenyzőből!
- a harmadik kör kezdetéig (429.280 mp) senki
nem adta fel a versenyt a 15 versenyzőből!
Mivel a szabályok szerint a versenyzők 50%-nak
fel kell adnia a versenyt a második kör kezdetéig
ahhoz, hogy legyen új rajt, nem értem, hogy miért
követelnek egyesek új lehetőséget?! Miért nem
léptek ki akkor az első 2 körben? A lehetőség
adott volt, és restart is lett volna, ha megvan
az 50%. Olvassátok már el a szabályokat! 2003.
Májusától volt erre lehetőségetek, de 1 hónapja
még a főoldalra is bemásoltuk!
Mozso véleménye:
Egy picit más, szerintem el kéne gondolkodnia
valakinek, hogy 16 éves kora ellenére hogyan beszél
nála sokkal idősebb normális emberekkel, akik
ráadásul pont miatta vannak fent sokszor hajnali
1 óráig, miközben egésznap dolgoznak. Az egész
tetejébe még az állításai teljesen nevetségesek
is, sőt....ellentmondanak a valóságnak. Viselkedni
kéne! Senki nem mondhatja, hogy nem voltunk a
végletekig türelmesek.
Még egy kis személyes dolog, 4 egymás utáni
versenyen estem ki (saját, vagy mások hibájából),
ha én vagyok aki a fő-fő unfair alak (aki miatt
mindig új rajt van), akkor vajon miért is nem
volt új rajt ezen esetekben? Valahogy az összeesküvés
elmélet nem igazán áll össze.
Részemről nagyot csalódtam, komolyan kérdéses,
hogy van-e értelme az egésznek amikor simán mást
is csinálhatnék ehelyett. Főleg a hozzáállás nem
tetszik. Olyan tipikus magyar felfogás, mindig
a másik a hibás. Érdekes, hogy ilyen gátlástalan,
rosszindulatú légkörbe 3 év külföldi on-line versenyzés
alatt sem sikerült belecsöppennem. Voltam én már
itt mindennek kikiáltva, egyesek szerint állandóan
csalok is, miközben jópáran gyorsabbak vagytok
nálam. A folyamatos csalásaim során hogy lehet,
hogy egy versenyt sem tudtam nyerni?
Unom már az alaptalan vádaskodásokat és gyanusítgatásokat,
egyesek össze-vissza beszélnek és elrontják a
légkört, miközben elfelejtik, hogy kik is gürcölnek
értük. Sok mindent lenyeltem, mert egy jó társulatot
akartam összehozni, akár nemzetközi szinten is
rangos bajnokságot, esetleges külföldi megmérettetésekkel.
Hiú ábránd.
Aki akar jöjjön el szombaton, hogy megnézhessük
mi a gáz a szerverrel. De mostani kedvemben nem
feltételezem, hogy sokakat érdekelne... :-( Pedig
ez sem fog magától megjavúlni!
utóirat: akinek nem inge, ne vegye magára!
Kiegészítés az eredményekhez
2004.01.08.
-
09:26
A tegnap esti
eredményhírdetésből kimaradt hmmmmm és Tivi ütközése,
annak ellenére, hogy elég sokat foglalkozott vele
a Bírói Testület. Mivel hmmmmm és Tivi között
majdnem egy teljes autó volt az ütközés pillanatában,
ezért úgy ítéltük meg, hogy hmmmmm nem felelős
az ütközésért, azt elkerülni sehogyan sem tudta
volna.
Ugyanis Tivi nem lagolt az incidens előtt, amiből
hmmmmm következtetni tudott volna mi fog történni.
Ráadásul a két autó között akkora távolság volt,
hogy ilyen esetben egyikünk sem feltételezte volna,
hogy a szerver hibája miatt össze fognak érni.
Ennek ellenére szeretnénk mindenki figyelmét
felhívni, hogy nincsenek "legalizálva"
a lag miatti ütközések továbbra sem, hmmmmm
esete kirívóan egyedi volt (képek+replay alapján)
ezért külön megoldást igényelt. Nagyon bízunk
abban, hogy a szerveren elvégzett módosítások
elegendőnek bizonyúlnak majd, hogy ilyen extrém
esetek a jövőben ne alakuljanak ki.
Magyar bajnoki eredmények,
holnap bajnoki Belgiumban
2004.01.07.
-
22:44
Megszülettek
a hivatalos eredmények a legutolsó bajnoki versenyről.
Picit sokat kellett várni, ezt talán elnézitek
az új év és egyéb események miatt. Lényeg a lényeg,
hogy a meghírdetett szigorú elbírálás szerint
döntöttünk.
Íme a végleges eredmény: Mozso: Blaze1st meglökése (letöltötte),
így nincs külön büntetés hmmmmm: +20mp büntetés (Blaze1st
meglökése) Blaze1st: 1 figyelmeztetés, mert
figyelmetlenül jött vissza a pályára Ati: Tivi meglökése (letöltötte),
így nincs külön büntetés Gat: Wanille meglökése (letöltötte),
így nincs külön büntetés Finiser: +20mp büntetés (pálya
átvágás)
Blaze1st: -1 pont büntetés (chatelés
verseny közben) Tivi: -1 pont büntetés (chatelés
verseny közben)
A Bírói Testület hónapok óta most előszőr volt
kénytelen pálya átvágás miatt büntetést kiszabni,
azonban az utolsó helyre való sorolást (eredeti
szabalyok szerint) túl súlyosnak ítéltük. Ezért
úgy döntöttünk, hogy Finiser +20másodperc büntetést
kap (korábban is alkalmaztuk már ezt a módszert),
ami még mindig jóval több, mint amennyit a vágások
által nyert (kb 10 máspodperc).
Szerenénk felhívni minden versenyző figyelmét,
hogy nem sajnáljuk az időt a vágások megnézésére,
aki szándékosan, többször vét a szabályok ellen
(max. 1/2 autó a rázókövön) az még mindig komoly
büntetésekkel számolhat. Abban az esetben, ha
a versenyzők kirívóan sokat vágnak visszaállítjuk
a régi szabalyt, miszerint:
Folyamatos (2-nél többszöri, szándékos)
pálya átvágás: utolsó helyezés a Versenyen.
Kéretik ezt az elvet figyelembe venni. Ha nem
próbáljátok feszegetni a szabályok által megszabott
legális határokat, akkor mi sem fogjuk a büntetéseket
szigorítani. Ellenkező esetben a fair play miatt
kénytelenek vagyunk keményebben fellépni a szabalysértések
esetén. A döntés a Ti kezetekben van...