Az egész valamikor még az EA SPORTS F12001-el
kezdődött 2001-ben. Nem sokkal a program megjelenése
után egy nagyon jó kis csapat verődött össze,
mely főleg külföldiekből állt (későbbi RSW
bajnokság alapítói), de volt pár igazán
tehetséges magyar versenyző is. Egy jól összeszokott
csapat jött létre, melyben tét nélküli, de nagyon
szoros és izgalmas versenyeken vettünk részt,
néha bizony hajnali 6-ig folyamatosan játszva.
2002-ben a társulat kezdett felbomlani, egyre
nehezebb volt összehangolni az időpontokat, így
én kicsit komolyabb versenyzési lehetőség után
kutatva a lengyel UnlimitedF1
bajnokságban kötöttem ki. Időközben megjelent
az F12002, így időszerű lett a váltás
is. A lengyel bajnokságban szembesültünk az F12002
nagy internetes szávszélesség igényével, a távolság
miatt sok volt a probléma. Végül az UnlimitedF1
az első évad végén megszűnt, így más lehetőség
után kellett néznem.
Egy véletlen folytán találtam rá a korábbi versenyzőtársaim
által időközben létrehozott RSW
bajnokságra, de a nagy túljelentkezés
miatt a régi ismerettség ellenére sem nyertem
felvételt rögtön. Két hónap elteltével már két
rangos bajnokságba hívtak (másik a D-F1-C),
így igazán nehéz helyzetbe kerültem. Végül a számomra
jobban ismert RSW-t választottam,
ahol a mai napig is versenyzem, igaz az első négy
bajnoki versenyről már lemaradtam a csatlakozáskor.
Pár hónap elteltével az RSW-ben
is megüresedett két hely, így minden résztvevő
új jelentkezők után kezdett el kutatni. Gondoltam
jó lenne, ha egy másik magyar is ott versenyezne,
és mivel korábbi magyar versenyzőtársaimat nem
tudtam elérni (Blaze1st, Lboyongo),
meghírdettem hazai fórumokon a jelentkezést.
A határidő leteltéig nem volt túl sok komoly
érdeklődő, de nem sokkal később jelentkezett A.H.,
így közös versenyzéssel ütöttük el az időt. Annak
ellenére, hogy sokan abszolut kezdők voltak az
F12002-vel, meglepően gyorsan fejlődtek, nem sokat
kellett várni, hogy elkezdjünk egy hazai bajnokság
gondolatával játszani. A legnagyobb gond az erős
szerver kérdése volt, mely szerver bérlés nélkül
nem igazán volt megoldható. Kísérleteink rendre
csődöt mondtak, de amint csatlakoztunk a Nascar-os
HNR
bajnoksághoz felcsillant egy lehetőség.
A közös, több különálló bajnokság által egyszerre
bérelt szerver lehetősége kivitelezhetővé tette
a magyar F12002 bajnokság megvalósítását
is, így a BT-vel közösen a részletek
kidolgozásába kezdtünk, összedobva a korábbi ismerettségeket
egy kalapba. Meglepő módon több régi jóbarát is
előkerült a hívó szavakra és lassan összeállt
a csapat.
02.
Versenyzői hozzáállás
Először is,
szeretnénk elmondani, hogy ez a bajnokság nem
csak kizárólag a győzelemről szól, hanem főleg
a szoros, test-test elleni versenyzésről. Sokkal
nagyobb élvezeti értéket jelent egy szoros verseny,
mint egy menetelésszerű győzelem.
Ha a fent vázolt hozzáállással fogtok neki a
versenyzésnek hamar megtapasztalhatjátok, hogy
minden tekintetben több örömet szerez egy tiszta,
korrekt verseny, mint a minden áron győzni akarás.
Tehát mi tiszta versenyeket szeretnénk,
nagy csatákkal, de a lehető legkevesebb ütközéssel
és lökdösődéssel. Ezt nem mindig könnyű kivitelezni,
de minden résztvevő feladata, hogy ésszerűen versenyezzen,
úgy mintha tényleg egy Forma 1-es autót vezetne.
03.
Szoftver és hardver kérdések
A
HF1L bajnokságban az ISI
féle rFactor című játékát használjuk,
jelenleg a v1.255-ös verziót. A szerverhez való
csatlakozás feltétele a feltelepített HF1L
mod, mely innen
tölthető le. Mindenki olvassa el
a tudnivalókat telepítés előtt!
Az olyan pálya frissítések
szigorúan tilosak, melyek a pályák
fizikai felépítését (tapadás, szélesebb aszfalt,
stb.) is módosítják, az ilyenek csalásnak
minősülnek! Tehát csak és kizárólag az eredeti
pályák legálisak, a többi egyenként letölthető
pálya nem! Ennek megszegése azonnali kizárással
jár!
Sok további hasznos dolgot
lehet fellelni a Hungarian
SimWorld oldalán, mindenki nézegesse.
Akinek kérdése van egyes módosítások legális mivoltával
kapcsolatban, az nyugodtan írjon a Bírói
Testületnek.
Mivel a HF1L bajnokság
szabályai szerint lényegében csak a Traction
Control segítség megengedett, így kormány
vagy joystick használata kötelező. Elképzelhető,
hogy valaki billentűzettel is jó, de az ilyen
ember ritka, mint a fehér holló.
04.
HDV file, egységes autó fizika
A HF1L
bajnokságban minden autó teljesen azonos fizikai
tulajdonságokkal rendelkezik, hogy minden versenyzőnek
azonos esélye legyen a verseny során.
Bármilyen átírt, módosított HDV file
használata tilos.
05.
Vezetői nézet, tükör használat
Talán sokak számára nem
egyértelmű és magától értetődő, de a HF1L
egy szimulátoros bajnokság, nem pedig
egy arcade NFS autóverseny. Ezért a belső
nézet használata kötelező, mindenkire
nézve! Más nézetekből tilos vezetni,
mert nem látszik a hátul levő versenyző / forgalom.
A belső nézeten a COCKPIT nézetet
értjük.
A játékban elég tág határok között lehet állítani
eme nézeteket, tehát aki túl laposnak találja
az eredetit és úgy gondolja, hogy nem lát eleget
a pályából az maga is könnyen módosíthatja.
Mivel a TV COCKPIT nézetben a
tükrök már nagyon picik és ráadásul
azok egy részében a versenyző saját autója látható,
ezért a sima COCKPIT módosítását ajánljuk.
A nézetek között az INSERT gombbal
lehet váltogatni a játékon belül.
A nézetek módosításához használjátok az rFactorba
beépített üléspozíció állítást.
06.
Tervezett lebonyolítás
A
HF1L bajnokság a 2006-os
FIA versenynaptárt követi majd a bajnoki
Versenyek sorrendjét tekintve, a pontos dátumokat
a Versenynaptár
alatt lehet majd megtudni. A bajnokság pontozása
a 2004-es FIA szabályzat szerint
zajlik, a pontverseny eredménye itt
látható.
A bajnoki Versenyek a következő
szisztéma szerint kerülnek lebonyolításra:
Gyülekező az IRC Chat szerveren
21:00-kor, ha valaki nem tud csatlakozni,
szoljon a Bírói Testületnek.
Szerver elindul, az első szabadedzés
elkezdődik. Szabadedzés 20-25 perces
lesz.
21:30 Időmérő edzés kezdete,
aki eddig nem kapcsolódott a szerverhez, az
majd csak a Warm-Up alatt fog tudni, és a rajtrács
végéről kell indulnia. Időmérő edzés 30
perc hosszú.
Warm-Up, akik kimaradtak,
most tudnak csatlakozni a szerverhez. Warm-Up
25 perc.
Verseny.
Gyülekező az IRC Chat szerveren,
verseny megvitatása.
A bajnoki versenyek 2
hetente, csütörtöki napon, 21:00 időpontban
vannak.
Részletek: Versenynaptár
A szerveren egyszerre
több autós bajnokság is osztozik, minden
napon más társulat használja. A csütörtöki
és a szombati nap biztosan a miénk, tehát
ezeken a naponkon lehet a HF1L hivatalos
bajnoki versenyeket megrendezni.
Természetesen a köztes
időben nem bajnoki, kikapcsolódásnak
szánt futamok is lesznek, melyek nem számítanak
bele a pontversenybe, mint pl. a 100%-os versenytávval
lebonyolított futamok.
A szerverhez való kapcsolódás
IP cím alapján fog történni,
melyet az IRC Chaten közlünk majd, ennek kivülállók
számára történő kiadása nem megengedett,
aki a HF1L bajnokságban szeretne
versenyezni, annak a Bírói Testületen
keresztül kell jelentkeznie. Lásd: Jelentkezés.
07.
Anyagi vonzatok
Mint már említettük
nagy internetes sávszélesség
szükséges az rFactorhoz, így mindenképpen 10-100Mbit/sec
sebességű kapcsolat kell, ha 10-nél többen szeretnének
egyszerre játszani. Ehhez viszont elengedhetetlen
egy szerver bérlése, hiszen nem
teremnek ilyenek minden háztartásban.
A szerver természetesen pénzbe kerül, melynek
összege havi 3-400Ft nagyságrendű.
A költségek a bajnokságban indulók számától függenek.
08.
Kapcsolattartás
Ha
valamilyen gond vagy probléma
merül fel, akkor azt a Bírói
Testületnek e-mailben kell elküldeni.
Igyekszünk minél hamarabb válaszolni.
Nagyon sürgős esetekben MSN Messenger-en
/ ICQ-n keresztül is el lehet
minket érni:
Mozso: zsolt_mol@freemail.hu
Qvazi: sanyijakab@msn.com
hmmmmm: vasvarir@gmail.com
Az MSN Messenger ingyenesen
letölthető program, itt
megtalálható.
Az IRC Chat
elindításához először telepíteni kell
a MIRC programot (letölthető
innen), majd utána erre a linkre
kell kattintani: irc://irc.irchat.tv/hf1l.
Amennyiben mégsem menne autómatikusan, akkor a
következőket kell beállítani:
IRC Szerver: irc.irchat.tv
IRC Port: 6667
Csatorna: #HF1L
Az IRC Chat
mindenki számára nagyon ajánlott,
mert a versenyek előtt itt lesz a gyülekezés,
az Időmérő edzés és a bajnoki Versenyek alatt
pedig csak ezen keresztül lehet
beszélgetni.